Canon eos 1000D

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Cooperfield
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 705
C

Cooperfield

Vilka har den? eller har erfarenheter av den??

Är den värd sitt pris? Eller ska man satsa på en annan kamera i samma prisklass? (eller t o m gå upp en prisklass?)

Visa gärna bilder fotograferade med en 1000D.

Och vill ha rekomendationer på objektiv till kameran, vilka är bäst (vidvinkel, zoom osv)

Cooperfield

Sv: Canon eos 1000D

snacka om att ha två alternativ...
d300:an som anses som en halproffskamera som är stryktålig, snabb m.m. mot en av marknadens enklaste nybörjarkameror, framtagen för att matcha nikons d40/d60
skippa 1000d, de är för de som tar några kort då och då.

Sv: Canon eos 1000D

1000d är mer konkurrent till sony alpha 200 / nikon d40/60 och dylikt, d300 är uppe bland eos 5D etc.

Liknande trådar

IT & mobiler Vilken kamera är bäst för hästfoton mellan canon och nikon? då tänker jag hästar som t ex hoppar så hästar i action. om canon vilken av...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: JeayL
·
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på... 2
Svar
25
· Visningar
2 413
IT & mobiler Jag känner att jag har kört fast lite i mitt sökande efter ett bra telezoom till min Canon EOS 450D och skulle gärna bolla lite tankar...
Svar
6
· Visningar
1 662
Senast: Cheeserica
·
T
IT & mobiler Jag känner mig litegrann som Alice i underlandet, dvs helt vilse. Jag har inga fotograferingskunskaper överhuvudtaget men har nu blivit...
Svar
2
· Visningar
1 176
Senast: Fanzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31