Canon Eos 1200D eller Nikon D3200?

Hundbloggerskan

Trådstartare
Ska köpa en systemkamera (som ni kanske förstått) och velar väldigt mellan 1200D eller D3200. Det är just nu erbjudande så det är bara prisskillnad på 170kr så det kvittar vilken kamera prismässigt.
Min morbror (fotograf) tycker att det är "skitsamma" men att han har väldigt bra upplevelse av Canon (han har haft sin i snart 10år utan problem).
Man får med två objektiv på Nikonen men jag tror inte att jag kommer att använda ett teleobjektiv ändå.
Jag hade tänkt fråga lite i affären när vi åker dit, och testa att hålla, fota osv med dem. Så jag känner vilken som känns bäst.

Men vilken hade ni valt? Föredrar du Canon eller Nikon?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ...
2
Svar
25
· Visningar
1 910
Senast: Rialavargen
·
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 186
IT & mobiler Hej! Jag vet att det finns en hel del duktiga fotografer här och jag skulle behöva lite hjälp! Efter att ha köpt en digital...
Svar
19
· Visningar
2 885
Senast: Domenico
·
T
IT & mobiler Jag känner mig litegrann som Alice i underlandet, dvs helt vilse. Jag har inga fotograferingskunskaper överhuvudtaget men har nu blivit...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: Fanzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp