Cartrophen vet.

Ela

Trådstartare
MIn gamla hund har ont i kroppen och har tidigare stått på rimadyl, i sommras provade man att behandla med Cartrophen, injektioner med 7 dagars mellan rum i fyra veckor alltså totalt fyra injektioner.

Han svarade bra på behandlingen och har varit smärtfri framtills någongång förra veckan men nu har han ont igen.

Om jag behandlar med Cartrophen igen måste han ha fyra sprutor igen då eller räcker det att fylla på?

Vad har ni för erfarenheter av Cartrophen?
 
Sv: Cartrophen vet.

Hej!
Jag behandlade min hund med Cartrophen under en period, vi gav också varje vecka i fyra veckor som ingångsdos. Sen fortsatte vi med att ge en gång i månaden. Fungerade superbra och efter nåt halvår så slutade vi helt. Nu två år senare har problemen börjat komma tillbaka så vi ska antagligen börja med cartrophen igen, tänker göra på samma sätt denna gången. Om det inte är så länge sedan ni slutade med behandlingen så kan man kanske börja med att ge en gång i månaden? Hör med veterinären.
/Madde
 
Sv: Cartrophen vet.

Tack för svaret :bow:

Han fick sista sprutan i juli så veterinären tyckte vi skulle starta om med en ny fyraveckors period och därfter ge oftare. Effekten satt ju i nästan fyra månader så kanske ger vi honom en påfyllnad varannan månad till att börja med.
 
Sv: Cartrophen vet.

Vad bra att det löser sig =)
För min vovve fungerar cartrophen så himla mycket bättre än Rimadyl. :laugh: Ett bra ledfoder är ju också nåt som kan hjälpa!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 206
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 170
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: skiesabove
·
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 231
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp