Casco ridhjÄlm

Moreeeno

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa en CASCO ridhjälm men eftersom jag inte kan prova någon innan jag köper så tänkte jag höra om det är någon som har en sådan.
Hur är dem?

Funderar på antingen Marin choice, Endurance Master 2 eller Mistrall Floral.

Jag har även funderat på en John Whitaker samett.
Men jag tror att det blir för varmt på sommaren.
Vad tycker ni? :D

Sv: Casco ridhjÄlm

Jag har en Casco Mistrall och jag älskar den. Den är väldigt lätt, inget som tynger eller trycker, det går att ställa in remmarna runt öronen och under hakan så att den passar perfekt, och bäst av allt, den har en ratt i nacken där man ställer in storleken. Perfekt om man tex ska rida med mössa eller flätat hår under hjälmen. Den passar alltid. Den känns sval och skön att rida i också, jag blev inte så fasligt svettig i den i somras som jag blev i min förra hjälm.
Så den kan jag varmt rekommendera.

Har haft en Casco tidigare som jag var supernöjd med och väldigt glad att jag hade den dagen jag åkte av ponnyn med huvudet före i backen. Helt sönderskrapad var den men jag hade bara lite ont i örat som hade böjt sig på något konstigt sätt, nada värk i huvudet. Vet inte vad det var för modell eftersom det var ett tag sen men den passade väldigt bra eftersom den var ställbar på alla möjliga sätt. Och jag har svårt att hitta hjälmar som passar, nu har jag en Lamicell master som också är ställbar.

Med cascohjälmen kommer jag ihåg att man nästan blev väl kall om huvudet om man red ute i kallt väder så ventilationen var jättebra. :laugh:

OKej!
Låter som att det är en bra hjäm!
Men jag har aldrig sett någon ha den..
Och jag tävlar nationellt.. det är därför jag tvekar...

Hej!
Tror inte att märket är så vanligt ännu i Sverige bland ryttarna, de tillverkar ju även hjälmar för andra sporter med.
Har nyligen köpt en hjälm fr Casco modell Champ, jättenöjd, köpte till öronlappar som man med ett litet knyck kan ta bort när det blir varmt ute :)

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 824
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 620
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka