CH Dorset Kandar

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 320
Sv: CH Dorset Kandar

Köpte ett full till min cob och det passar perfekt. Har på mittenhålen uppe i nacken och pannbandet passade kanon. Just pannbanden brukar vara problem, antingen för stort eller för litet. Så full i detta är inte så stort.

Mackan: Då gick de åt fort för jag handlade dagen innan på tidig efm å då fanns det tre ex i full kvar.

Köpte ett full till min cob och det passar perfekt. Har på mittenhålen uppe i nacken och pannbandet passade kanon. Just pannbanden brukar vara problem, antingen för stort eller för litet. Så full i detta är inte så stort.

Mackan: Då gick de åt fort för jag handlade dagen innan på tidig efm å då fanns det tre ex i full kvar.

ahh! :mad: typiskt! :crazy:

*kl*

Jag har också detta kandar. Fick ett i födelsedagspresent förra året (hade velat ha det en längre tid!) och köpte nu för inte så länge sedan ett till och har som träns.

Jag tycker kandaret är litet i storlek. Har stl full, men fått göra hål åt andra hållet - dvs för att kunna göra det större och bytte dessutom ut kandarremmen mot en längre, för det var på tok för kort. Dessutom tajt med nosgrimman. Det går, men bytte pullback-remmen mot en längre för jag har aldrig nosgrimmor hårt (normalhårt) spända, utan VÄÄLDIGT löst.

Annars är jag nöjd med det. :p

Kandaret på en väääldigt trött och uttråkad häst :rofl:
På bilden har jag inte gjort hål så att jag kan länga bridongremmen, bridongen ska ner något hål!
DSC09604.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 498
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 865
Senast: Blåabär
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 930
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka