Bukefalos 28 år!

Chihuahua - för liten?

P

Phiiaa

Man har ju hört ditt och datt om dessa sköra små varelser. :love:
Att dom inte kan sitta i en soffa med risk för att trilla och göra sig illa (eller värre) att dom inte får hoppa ner från trottoarkanten!? :( Nu till min(a) fråga(/or): Måste man vara på vakt ständigt med dessa hundar? Kan man slappna av? Hur har man en sån skör hund hemma? (med tanke på soffor,säng etc) Lite frågor bara,nyfiken=)
 
Måste man vara på vakt ständigt med dessa hundar? Kan man slappna av? Hur har man en sån skör hund hemma?
Fel,Fel,Fel ;)
Ja du kan ha en Chihuahua hemma utan att behöva tänka på allt hunden kan råka ut för. Det enda man ska tänka på är att större hundar kan skada dom vid lek eller ovana för just småhundars sällskap.Likaså barn ska inte handskas med dom vid ovana.Du har en vavva hemma precis som vilken annan ras som helst.Jag har en tik som går in på sitt 11år och hon har minsann fått stå ut med det ena och det andra både här och hos det förra hemmet.Jag har 2 större hundar samt andra djur på gården och hon klarar sig ypperligt. :D
busan.jpg
 
nämen.... en chihuahua är som vilken hund som helst, inte gjord av glas som det låter på dej :rofl:

Min lille har inte skadat sig han hoppar och skuttar som en tok, upp och ner från sängar/soffor osv.

Så inte behöver man vara alltför försiktig med en vavva :D
 
Chihuahuan är en trots sin litenhet en riktig hund i miniförpackning ;)

Min gamla uppfödare brukar säga att klarar de hoppa upp i soffan eller sängen så klarar de att hoppa ner själva också.

Jag låter aldrig mina små vavvor leka med stora hundar. Sen är jag vaksam när de träffar barn som inte är van vid små hundar. Sen så får man ju vara lite uppmärksam innan man kastar sig i sängen eller soffan så att det inte ligger någon liten vavva inbäddad i ett örngott eller under en kudde :cool:
 
hehe ni låter alldeles förskräckta! :D
Men det är bilden jag haft av en chihuahua, fråga mig inte varför men så är det,man har ju hört ditt o datt! :crazy:
Jag är så sugen på att skaffa en liten vavva :love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 047
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 841
Senast: NOC14
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 561
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 115
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp