Chirac 611

Sv: Chirac 611

*kl*

Jag hittade en bild på en häst Master - Chirac.
Uppfödd av och uppstallad på Uddetorps naturbruksgymnasium
ca 170 hög, 4 år på bilden. I dagsläget 6 år.

DSCF2568.jpg

Adonis heter antar jag.
Jag går på Uddetorp (just nu andra året) men har bara sett hästen en gång innan, innan jag började på Uddetorp. Tyvärr fick dem ta bort han pga nack pålagringar.

Men min favorit häst på skolan är hans Mamma: Beatrech. Som är efter ja Chirac :) Jag gillar att få ha henne på hoppning på ridskolan tycker det är roligare än dressyr med henne. :)
http://www.facebook.com/photo.php?pid=667014&l=ff1d3dd0ef&id=1544734654
(Gå bakåt 2steg så finns det en till bild)
 
Sv: Chirac 611

Jag har en valack som har Chirac som farfar. Av alla hästar jag någonsin mött så sticker han ut och betyder mest av alla. Är en jättepersonlighet med mycket humör. Är jättevacker, stor, hoppar som fasen och har 3 bra gångarter. Älskar att arbeta hårt på ridbana/ i ridhus, är tittig och studsar för allt ute i skogen. Är född -91 och har hela livet betett sig som en unghäst. :love:

23497689.jpg
 
Puttar upp tråden, är nyfiken om någon har ok bild på Chirac? Är nyfiken hur min gamla favorithäst pappa såg ut.

Såg nu 10års senare tidigare kommentar (svar nr2 i tråden) om henne, att hon borde egentligen inte kanske varit min favorit och vi inte passat ihop alls, tanke på jag var inte då är nog inte nu så tuff ryttare. Men på äldre dar så var perfekt läromästare eller trygghet i hoppning för mig(när hon var runt 17-18år), hon kanske mognade sent? :rofl: Men fegis var hon ibland ,och lärde jag mig på en annat SWB e. Maraton att klara av fegisfasoner, så kanske därför?

Iallafall, någon som har kvar Chirac avkomma och hur är de nu? :) Min favorit tog de bort år 2011, så hon blev bara 18år :cry:

bea2 - kopia.jpg
 
Puttar upp tråden, är nyfiken om någon har ok bild på Chirac? Är nyfiken hur min gamla favorithäst pappa såg ut.

Såg nu 10års senare tidigare kommentar (svar nr2 i tråden) om henne, att hon borde egentligen inte kanske varit min favorit och vi inte passat ihop alls, tanke på jag var inte då är nog inte nu så tuff ryttare. Men på äldre dar så var perfekt läromästare eller trygghet i hoppning för mig(när hon var runt 17-18år), hon kanske mognade sent? :rofl: Men fegis var hon ibland ,och lärde jag mig på en annat SWB e. Maraton att klara av fegisfasoner, så kanske därför?

Iallafall, någon som har kvar Chirac avkomma och hur är de nu? :) Min favorit tog de bort år 2011, så hon blev bara 18år :cry:

Visa bifogad fil 45515
Häststam brukar ofta ha bilder. Prova kika där ☺
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 284
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Marvin
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: KattenJ
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp