Chirac 611

Sv: Chirac 611

ZimZim skrev:
Jag har ett sto e Chirac. Det är en mycket speciell dam och jag älskar henne :love: Hon är snäll och lätt att hantera men hon är något reserverad mot nya människor. Man måste förtjäna hennes förtroende. Det tog ett bra tag innan maken var accepterad :) I övrigt så är hon fantastisk att rida, pigg och alert och mycket lyhörd. Har även en avkomma här hemma undan henne, väldigt lika till det yttre men det är en mycket social häst, nästintill "egotrippad".
Låter precis som min dam...;) Vad menar du med "egotrippad"? Har oxå en avkomma efter mitt Chiracsto=) Vem är din efter? Har du bilder??
 
Sv: Chirac 611

Stoet är efter Chirac - Maraton och avkomman är e Wetano. När jag skrev egotrippad menar jag att hon tror att hela världen kretsar kring henne... Hon är snäll och go att hålla på med men när jag pysslar med de andra hästarna i gången håller hon nästan på att riva stallet i ilska, som snabbt går över när det blir hennes tur...:smirk: Speciell dam det också...
 
Sv: Chirac 611

Oki! Ja jag är mäkta stolt över mina ston...:love: Det verkar du vara med!
 
Sv: Chirac 611

Ja, det är klart att man är stolt....;) Din avkomma då, vem är hon efter?
 
Sv: Chirac 611

:) Hon är efter Ragazzo. Mkt social och nyfiken dam! Mer social än mor sin...;)
 
Sv: Chirac 611

Ja, just det det är ju hon som är på bilderna ovan.....:angel: Det räcker inte att kliva upp jag måste ju vakna också...:)
 
Sv: Chirac 611

ZimZim skrev:
Ja, just det det är ju hon som är på bilderna ovan.....:angel: Det räcker inte att kliva upp jag måste ju vakna också...:)
haha det är bra du...:smirk:
 
Sv: Chirac 611

Ja, det är ju hon som är på bilderna ovan... Ja, det räcker inte att stiga upp, jag måste ju vakna också...:angel:
 
Sv: Chirac 611

Nu svarar jag två gånger på samma sak.... NU måste jag VAKNA. Hjälp!
 
Sv: Chirac 611

hmmm...;) Vi hästmänniskor som är så pigga och alerta...särskilt på morgnarna...;)
 
Sv: Chirac 611

En av mina absoluta favorithästar var efter Chirac, Nikita hette hon... hon var ridskolehäst på Aledals Ridcenter från 2001 och fram till för bara några dagar sen, då hon avlivades. Förmodligen pga av en infekterad ink...
Hon var en underbar häst, med ett stort hjärta! En riktigt oförglömlig personlighet...

Några bilder:

http://s3.photobucket.com/albums/y51/Chrillesson/?action=view&current=DSCN5919.jpg <-- Den här bilden togs bara nån vecka innan hon avlivades
http://s3.photobucket.com/albums/y51/Chrillesson/?action=view&current=DSCN5811.jpg
http://s3.photobucket.com/albums/y51/Chrillesson/?action=view&current=nikita.jpg

Nikita var E: Chirac 611 U: Amorella UE: Cosmos xx
 
Sv: Chirac 611

Jag har haft en Chirac avkomma. Han var stor (170 cm, mamma var 160) och rejäl. Väldigt tufft temperament, men det kan vi nog skylla på mamman. Hade ganska lätt för sig i ridningen, men hade ordinära gångarter. Skadade sig tyvärr i hagen som fyraåring, och blev aldrig riktigt bra efter det, utan slaktades som femåring.
 
Sv: Chirac 611

Jag hade en Chiracavkomma med Ceylon som morfar, 158 cm hög. Hon var bland de jävligaste hästar jag stött på (beror nog mest på Ceylon iofs), efter lite uppfostran fixade hon dock till sig någorlunda.
Hon gick när jag ägde henne 135 hoppning.
Lätt FT färdig för MSV (*)
Dressyr var inget hon hade någon som helst talang för, dessutom var hon inte byggd för det heller.
Ägs numer av LadyCovergirl här på buke.
2.jpg


Den dåliga bildkvaliten beror på att den är scannad från en tidning.
 
Senast ändrad:
Sv: Chirac 611

Jag har ett 13-årigt sto efter chirac. Snäll som en gud att hålla på med, förutom vid sadling, blir en riktig huggorm.
Försvinner dock när man suttit upp.
Älskar att hoppa(och gjorde det bra!), men kotledsinflamationer satte stopp för det för två år sen. Lirka är nog det rätta ordet för dressyren men ut är hon en klippa, och snabb som attan!
Egotrippad, javisst! MÅSTE stå i centrum hela tiden, smyger sig gärna in i mitten av en grupp människor som står och pratar så att man inte ser ngt annat alls förutom henne! :love:
Är just nu mamma till ett litet stoföl efter Danzas 1058.
Fölis är lika gudasnäll att hålla på med hon.
 
Sv: Chirac 611

Jag tog hand om en Chirakavkomma då jag arbetade som stallchef men han var väldigt tuff i tempramentet. Hörde då att väldigt många Chirakavkommor (hingstar) var tvungna att skäras innan 1 års ålder p.g.a tempramentet, så även valacken jag hand om.
 
Sv: Chirac 611

Stoet som cili syftade på har även haft riktigt mycket benproblem, fått fång många gånger, hältor..
Hon har taskig gång, korta steg men med energi.
Utseendemässigt är hon inte speciellt vacker heller ;)
Jag har för mig att Daktyl är morfar till henne.

Avkomman cili nämnde (e. Cockpit) vet jag inte mycket om, hoppdiplom på 3 års test, klass 1 på gångarter

En annan avkomma (e. Master) är en stor högrest valack, svart med mycket vitt, stark utstrålning.
Bedömdes ganska högt som föl och på 3 års test.
Lite gunghästkänsla att rida, kan bli väldigt stum.
 
Senast ändrad:
Sv: Chirac 611

Har ett sto efter Chirac och jag älskar henne! :rofl: Vad har ni för erfarenhet av Chirac och har ni några avkommor etc?? :bump:

Jag lånade ett chirac sto för ett par år sedan och goare mer lättskött häst får man leta efter.:love::angel: Men hon lever tyvärr inte idag utan dog strax efter förlossningen iår:(:cry:
 
Sv: Chirac 611

*kl*

Jag hittade en bild på en häst Master - Chirac.
Uppfödd av och uppstallad på Uddetorps naturbruksgymnasium
ca 170 hög, 4 år på bilden. I dagsläget 6 år.

DSCF2568.jpg
 
Sv: Chirac 611

Hade förut en vallack e.Chirac. Han var helt gudomlig! Innan jag fick honom och försökte skola om honom till dressyrhäst hade han gått Msv hoppning och fälttävlan. Han blev dock aldrig någon stjärna i dressyr men han lärde sig alla krumelurer och han lärde framförallt mig massor!
 
Sv: Chirac 611

*kl*

En vän till mig har ett fantastiskt sto e: Chirac - Ceylon med samma mor som Madick. Chasmin hoppar mycket bra och gärna, kan möjligen bli lite het och backar inte för något. Hon rör sig mycket elastiskt och galoppen är bästa gångarten. Dessvärre är hon inte tävlad pga ägarens ointresse för att tävla men gissningsvais hade hon säkert varit ett svårklassämne i både dressyr och hoppning, det är en häst med mycket lätt för sig. Dessvärre fick hon för några år sedan fång (garanterat inte genetiskt) och är numera endast avelssto med den äran.

Hennes första föl e: Akribori fick hoppdiplom som treåring och hoppade 9-9. Den tävlas nu om fyraåring och har lätt för sig. Sen har ägaren en tvååring e Camiell Flamingo Z och en ettåring e Briar.
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 325
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Marvin
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: KattenJ
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp