Christ del 2

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hannibal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 82
  • Visningar Visningar 8 389
Sv: Christ del 2

Varför konkade Westfalia för några år sen? Hörde ryktas att Daimler-Benz är nya ägare. Stämmer det?

Vårt är en Westfalia XL med texten Westfalia och XL på. Tillverkad i Böckmanns regi.

Det skulle förvåna mig oerhört om deras jätteskepp kommer i massproduktion, vad jag vet så finns det bara ett exemplar, det som florerar på mässor runt om i Europa.

Sitter inte så jag kan ragga upp tredje källa i det närmaste, men jag ska se vad jag kan hitta.

Det blev en Boj Classic istället.

Ja, det står Westfalia på de XL-släpen som Böckmann låtit tillverka. Dock står det från 2007 WCF XL på dem.

nu blev jag ju nyfiken...får man fråga vad det blev för släp?

hela grejen låter ju jätte konstig i mina öron...har dom aldrig sålt westfalia?? men det står ju westfalia på dom....eller?

på trailerimport hittar jag inte dom, ser ni dom där?

Hemsidan på Trailerimport är inte uppdaterad än, men om du ringer dit eller går in på Westfalias hemsida så hänvisar dom till Trailerimport som generalgent för deras släp i hela norden.
Om du läser övriga inlägg ang Westfalia så förstår du nog vad som pågått ang Böckmanns xl kontra orginalet Westfalia XL;)

Vårt är en Westfalia XL med texten Westfalia och XL på. Tillverkad i Böckmanns regi.

Det skulle förvåna mig oerhört om deras jätteskepp kommer i massproduktion, vad jag vet så finns det bara ett exemplar, det som florerar på mässor runt om i Europa.

Sitter inte så jag kan ragga upp tredje källa i det närmaste, men jag ska se vad jag kan hitta.

Talade med Trailerimport under Falsterbo 2007 och JA, Westfalia JOKER kommer till Sverige i november!!!! (var sagt oktober från början, men då Westfalia ALDRIG tummar på kvalite´n och detta är ett nytt släp på marknaden så behövde dom göra ytterligare en demovagn som dom testat enligt konstens alla regler!!) Samtliga "demovagnar/förserievagnar" kommer att malas ner o kommer aldrig ut på marknaden. Endast "top Qualitet" från Westfalia!:love:
Dom kommer dock inte att lagerhållas utan tas hem efter beställning/önskemål.
Generalagenten sa att det dock kommer att finnas en vagn i Halmstad hos dom samt ev en vagn i Eskilstuna för visning o självklart med under alla mässor.;)

jag har läst alla inlägg i denna tråden i alla fall men jag tycker ändå det låter lite skumt:angel:

Har inget av ovan nämnda problem med min vagn. (kan det ha varit "barnsjukdomar?) Jag äälskaaar min vagn:bow:
Jo det finns belysning i sadelkammaren!
Jo, Champion är oxå helglasfiber (=även taket:D)Gjutet gummigolv samt även glasfiber underredet på vagnen.
Har haft min i 2år utan att byta dämpare nån gång!
Min står oxå ute i ur o skur!;)

OBS! Mitt inlägg var inte menat som ett påhopp på mustangen som vagn utan endast svar på hurvida det var en "billig kopia" som frågan var.... Detta var bara mina egna erfarenheter!;)
Du verkar ju vara lika nöjd med ditt släp som jag är med mitt så vi kan väl låta varandra vara nöjda med sina släp utan att skapa pajkastning.. detta var ABSOLUT inte min mening:cry:

Jag är inte heller ute efter pajkastning utan bara svara på vad jag anser om Championen och jag anser att det är en budget kopia.

Ts ville veta vad skillnaderna var och jag svarade som jag upplevde det när jag jämförde och jag höll inte med dig därför så svarade jag dig.

Det är väl bra att du är nöjd med din vagn, för det är fortfarande mycket pengar för ett hästsläp.

Jag tror inte att det var några barnsjukdomar eftersom det var förra sommaren. Jag vet att det är helglasfiber i Championen men det är bara enkellager i taket= den är inte isolerad på samma sätt som Mustangen som har dubbla lager även i taket.

Fönstrena är öppningsbara i 6 olika lägen..
I princip alla transporter med öppningsbara fönster är öppningsbara i 6 olika lägen.

Obs detta är endast svar på mina åsikter angående Championen som vagn och inget personligt, som sagt jättebra att du är nöjd, jag är inte lika övertygad om den vagnen, men smaken är som baken.. ;)

Eftersom du lägger ut bilder på även rostiga Westfalia så måste ju alla trådar höra till ditt första inlägg???

Nämen nu måste jag druckit ett glas för mkt... Jag fattar inte vad du menar heller. :)

Jag är inte heller ute efter pajkastning utan bara svara på vad jag anser om Championen och jag anser att det är en budget kopia.

Obs detta är endast svar på mina åsikter angående Championen som vagn och inget personligt, som sagt jättebra att du är nöjd, jag är inte lika övertygad om den vagnen, men smaken är som baken.. ;)

Kanon, då är vi "på banan";) Hon ville ju veta vad det var som skiljer sig mellan de olika vagnarna o nu verkar hon ju hittat 2 st med olika uppfattningar! Hoppas det tillkommer fler!:banana:

har nyligen köpt en ny christ säkert en bra släp men man blir inte glad över behandlingen man får när man klagar på fel bla elfel 3olika färger på jord från släpkontakt till skyltbelysning gissa om han som kopplade trådarna vid skyltbelysningen fick ihop det undrar om han som kopplade det fick slut på tråd och tog en annan färg istället istället

Fick du inget gensvar från din återförsäljare??

jag lider verkligen med dig :(
var ju själv lite inne på ett Christ men ångrade mig ganska snabbt.¨
Mitt gamla Trane släp är från 93 o har ingen rost öht, trots att det stått ute hela tiden. Har varit helnöjd med det släpet. Därför fick mitt nya bli ett Thule.

jag lider verkligen med dig :(
var ju själv lite inne på ett Christ men ångrade mig ganska snabbt.¨
Mitt gamla Trane släp är från 93 o har ingen rost öht, trots att det stått ute hela tiden. Har varit helnöjd med det släpet. Därför fick mitt nya bli ett Thule.

Varför lider du med mig??
Du har i alla fall svarat på mitt inlägg....
Personligen är jag inne på mitt 2a Christ-släp och jag är helnöjd! Ja, mitt släp står oxå ute. Min gamla Chamipon blev 3 år gammal och den hade jag inga problem med!
Hade däremot tidigare ett annat märke som orsakade en olycka där min blivande, mkt lovande, tävlingshäst skadade sig så illa att han är såld som promenadhäst för en mkt liten summa..... (alternativaet var avlivning..)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka