🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Jag har den med Jussi för det var morfars favorit :heart Sedan Àr den faktiskt bÀst, jag har inte hört nÄgon som toppar hans version.

Min svĂ„ger och hans dĂ„ femĂ„riga dotter har gjort en helt otrolig version, men den finns sĂ„klart inte pĂ„ Spotify eller YouTube, bara pĂ„ ”En skiva jul” som vi fick i julklapp allihop 1998
 :love:

En granne hÀr mitt emot har en mycket fin slinga pÄ balkongrÀcket tÀnd Äret om nÀr det Àr mörkt. Jag med min dÄliga syn Àr tacksam. dels Àr det mysigt tycker jag förstÄs, men dÀr deras och min lÀgenhet Àr Àr det mörkt och bredvid min lÀgehnhet gÄr man ut till en gÄngbana och dÀr Àr tvÄ trappsteg och beckmörkt. Deras slinga lyser upp fint i mörkret sÄ att jag kan navigera. Tacksam för allas ljusslingor, Àven sommartid! :D

Ibland kĂ€nner jag mig skyldig, kanske folk vill ha mörkt om natten 🙈 Men hoppas de sĂ€ger till i sĂ„dana fall. Fint att höra att fler uppskattar det Ă€ndĂ„ 😍

Saknar skÄnska hösten, den Àr sÄ lÄng. Vi fÄr gula löv plötsligt och vips Àr allt borta igen och det Àr grÄtt trist bara. Er Àr sÄ lÄng och mÀktig med alla fÀrger.

Ja 😍 Speciellt denna har kĂ€nts helt otroligt lĂ„ng och fin tycker jag! Eller sĂ„ Ă€r det för att jag hunnit (flyttade i slutet pĂ„ sommaren förra Ă„ret) njuta mera, tittar upp pĂ„ alla löven varenda dag! 🍁

Jag har varit sjukt osugen pÄ mat det senaste, det enda jag har kommit pÄ att jag ville ha var lussebullar :angel: SÄ har Àtit upp innehÄllet frÄn fyra pÄsar sjÀlv :angel:

Vilken sort? 😁 Jag gillar faktiskt saffransgifflar och pepparkaksgifflar bĂ€st av "fĂ€rdiga i pĂ„se"! Eller du har bakat sjĂ€lv?

Jag har fÄtt dille pÄ doftljus, finns det nÄgra bra med juldofter? GÀrna frÄn nÄn fysisk affÀr sÄ min bortskÀmda nÀsa kan sniffa (har just nu frÄn Essnce, men de har inte juldofter).

Jag Àlskar doftljus! Tycker faktiskt de flesta sorterna har nÄgon doft jag gillar. NÄgra frÄn Ikea, Ica osv. Lagerhaus Kanel gillar jag ocksÄ som @Malibu_Stacy nÀmner och en av julpoddarna jag hunnit lyssna igenom nÀmnde det som ett av de bÀttre och dessutom rimligt pris!

Det Àr ett av de tvÄ pre-jul vi unnat oss hittills, vi hittade en ny lÄt till vÄr (ganska mÀrkliga) jullÄtar-lista :up:
Det andra Àr att jag blev bjuden pÄ Ärets skumgranar :d (men skumtomtarna doppade i choklad Àr godare).

Vilka Àr skumtomtarna doppade i choklad? :d

Jag Àr inte sÄ hemlig sÄ jag delar glatt min jullista :D

En varning dock, jag gör om den nu och dÄ sÄ Àr det nÄgot du gillar rekommenderar jag att du sparar den i dina listor :)

Edit: Och ja, jag vet att den Àr... eh, SPRETIG :rofl:

Hur delar man ens 😅 Min Ă€r svinlĂ„ng, ganska traditionell tror jag dock 😁

Mysigt med jultrĂ„d 😍. Brukar sĂ€ga att det Ă€r fritt fram med julgott och sĂ„ frĂ„n min födelsedag 5e november đŸ˜đŸ„°. MenĂ€ ja de första julklapparna Ă€r inhandlade och sĂ„ nĂ„gra nya julpynt i form av ljusstake som hög av polkagrisar och glasskĂ„lar med lock :).

Tycker att denna versionen Àr bÀttre Àn Jussis, som lÄter sÄ asgammal att den Àr trÄkig. Noel Noel Àr fin. Bra tips, tack! :)

Det Àr givetvis ok att inte gilla Jussi men att dissa den sÄ hÀr... nÀ. Jussi Björling var en av vÀrldens frÀmsta tenorer som fortfarande beundras inom operakretsar.

Det Àr lÄgt, vÀldigt lÄgt (och dessutom extremt okunnigt) att kalla den trÄkig.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka