🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Det Àr givetvis ok att inte gilla Jussi men att dissa den sÄ hÀr... nÀ. Jussi Björling var en av vÀrldens frÀmsta tenorer som fortfarande beundras inom operakretsar.

Det Àr lÄgt, vÀldigt lÄgt (och dessutom extremt okunnigt att kalla den trÄkig).
Du fÄr förstÄs ha din Äsikt. TrÄkig Àr visserligen ocksÄ en Äsikt, men den var visst inte godkÀnd av dig. Vilket inte förvÄnar mig ett dugg, okunnig som Àr.

Vilka Àr skumtomtarna doppade i choklad? :d
1761424794503.webp

:d nomnomnom

Nynnade pĂ„ den senast tidigare idag pĂ„ Ica/Coop och försökte tĂ€nka pĂ„ att inte göra det för högt 😂

Fast just i en affÀr dÀr de brukar börja sÄ tidigt borde det ÀndÄ va ok :p

Har inte vart in i en affÀr pÄ tre mÄnader, men antar att vissa har börjat lÄter det som.

--------

Idag ska vi (mannen) införskaffa fotoramar, julpapper och snöre. Halva priset pÄ ramar pÄ Rusta sÄg jag, najs.

TĂ€nk om vi (jag) faktiskt blir klara i god tid i Ă„r? 😼😼 Brukar försöka varje Ă„r, men brukar Ă€ndĂ„ sluta med panikköp dan före.
Fast fotona Ă„terstĂ„r att ta, sĂ„ finns ju potential för panik i Ă„r med. 😎

Jag har planerat in att gĂ„ pĂ„ julmarknad första adventshelgen. Passar pĂ„ att trĂ€ffa slĂ€kt i samma veva sĂ„ det blir en heldag av det. Det ska bli mysigt! Kickstarta julen med nĂ€ra och kĂ€ra đŸ„° Har ni hunnit fundera pĂ„ julmarknader Ă€n?

Jag har planerat in att gĂ„ pĂ„ julmarknad första adventshelgen. Passar pĂ„ att trĂ€ffa slĂ€kt i samma veva sĂ„ det blir en heldag av det. Det ska bli mysigt! Kickstarta julen med nĂ€ra och kĂ€ra đŸ„° Har ni hunnit fundera pĂ„ julmarknader Ă€n?

Nej... men jag ska hoppa in och jobba extra i lokala delin pÄ julskyltningen. Jag gjorde det förra Äret ocksÄ och det var sÄ himla kul! :love:

Ska ocksĂ„ gĂ„ första adventshelgen! 🧑‍🎄

Kommer nog missa grantÀndningen i Är dock, beroende pÄ om jag kan börja mitt kvÀllsskift tidigare eller inte. Hoppas för det var supermysigt förra Äret!

Har ni hunnit fundera pÄ julmarknader Àn?
Jag har tvÄ stycken i mitt nÀromrÄde som jag vill gÄ pÄ, sen om det Àr möjligt Àr en annan femma - men jag ska verkligen försöka. Den ena Àr det en gammal kompis till mig som arrangerar och det Àr bara hemmagjorda saker - allt ifrÄn rullrÄn till granpynt :heart
Den andra Àr lite större, men dit gÄr man för att stÀmningen Àr magisk inne i hyttan.
https://axmarbruk.se/evenemangpost/stamningsfull-julmarknad-i-hyttan/

Japp det blir julmarknad i Tyskland, Aachen nÀrmare bestÀmt.
Förra Äret var i pÄ flera i London.
Sen kan det nog bli nÄgon hemma i Stockholm ocksÄ.

NÄgon som varit pÄ julmarknaden i Wien?
Jag har varit, tyckte den som Àr ute vid slottet var bÀst. Jag Àlskar Wien som stad och har varit dÀr nÄgra gÄnger under juletid. Ingen snö men annars sÄ Àr det ju otroligt vackert och mycket att se och göra förutom julmarknader hÀr och dÀr. Och mÄnga trevliga stÀllen att Àta och dricka pÄ.

Idag offrade jag mig och köpte det ensamma julknöckebrödpaketet Ica satt pĂ„ hyllan som gick ut i vĂ„ras 😁

Har ett litet Ica dĂ€r jag handlade förr som gör egen pastej och lökkorv, supergoda! Åker förbi dĂ€r sĂ„hĂ€r senare pĂ„ hösten nĂ€r julknĂ€ckena börjat komma ut igen. Blir premiĂ€r efter stallet ikvĂ€ll 😋

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• LĂ€mplig kattras?
  • Kattbilder #10

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka