🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Jag Àlskar doftljus! Tycker faktiskt de flesta sorterna har nÄgon doft jag gillar. NÄgra frÄn Ikea, Ica osv. Lagerhaus Kanel gillar jag ocksÄ som @Malibu_Stacy nÀmner och en av julpoddarna jag hunnit lyssna igenom nÀmnde det som ett av de bÀttre och dessutom rimligt pris!
Jag köper ljus frÄn utlÀndska sidor men rekommenderar Yankee Candle, Goose Creek, Kringle Candle, BBW med fler. Ingen doft i Sverige mÀter sig med dessa. :)

Jag rÄkade hamna nere pÄ stan ikvÀll. Jag vet inte om jag pallar all den hÀr julhysterin, sorry @the_connemara :crazy:

Efter en svĂ€ng pĂ„ ÅhlĂ©ns och sen runt pĂ„ Lagerhaus var alla sinnen överfulla. Men jag kom iaf dĂ€rifrĂ„n med tvĂ„ doftljus. Lagerhaus hade rabatt, tvĂ„ för 159 kr. SĂ„ det blev bĂ„de kanel och bageri för jag kunde inte vĂ€lja. Ska bli sĂ„ spĂ€nnande att prova i november.

För de av er (finns det nÄn?) som lÀser hÀr men inte i adventskalendertrÄden, sÄ har jag köpt en kalender med 25 doftljus, sÄ större delen av december Àr redan uppbokad.

Jag mĂ„ste köpa en större lĂ€genhet sĂ„ jag har plats för en julgran

Jag Ă€r SÅ taggad pĂ„ jul nu, vi köpte ett stort hus i somras vilket betyder att vi har MASSA plats att pynta pĂ„! Och dĂ€rmed ocksĂ„ köpa nytt julpynt 😍 lĂ€ngtar ocksĂ„ efter julbak i köket, en mĂ€ktig julgran och alla slĂ€ktingar som kommer ner för att fira. Jag tror kanske jag mĂ„ste börja fira jul nĂ€sta vecka om jag ska hinna med allt :D

Jag har den med Jussi för det var morfars favorit :heart Sedan Àr den faktiskt bÀst, jag har inte hört nÄgon som toppar hans version.
Varje kvÀll den 23e nÀr stöket var klart inför julen spelade pappa denna pÄ sÄ hög volym att öronen dog och skriksjöng gjorde han med. SÄ lÀnge tillbaka jag minnas.
Den Àr jul för mig. Och pappa. Numera kan jag inte höra den utan att grÄta, saknaden blir sÄ sjukt jÀkla stor till just den lÄten.
.. Men bĂ„de jag och brorsan spelar den för oss sjĂ€lva den 23e och minns, saknar och grĂ„ter 💔

Bra att du sa det, jag ska testa slingorna och se om det Àr nÄgon som gett upp :up:
Jag skulle vilja ha en ny till "portalen" vid grinden. Förra Äret hade vi en ljusslang, men den kÀnns inte sÄ julig liksom. Det hade ju varit ganska snyggt med en sÄn granrisslinga faktiskt! Uppe pÄ "portalen" (haha vet inte vad man ska kalla det för, Àr tÀnkt att humlen ska slingra sig runt den men den bara dör för mig) sÄ Àr det en ren som drar tomtens kÀlke (brorsonen sa att jag skulle ha en sÄn, sÄ det villhövde jag ju!) den lyser ju upp men hade som sagt varit fint med nÄgot som ramar in dÀr..
MÄste nog ut pÄ en ljusslingespaning!

Jag skulle vilja ha en ny till "portalen" vid grinden. Förra Äret hade vi en ljusslang, men den kÀnns inte sÄ julig liksom. Det hade ju varit ganska snyggt med en sÄn granrisslinga faktiskt! Uppe pÄ "portalen" (haha vet inte vad man ska kalla det för, Àr tÀnkt att humlen ska slingra sig runt den men den bara dör för mig) sÄ Àr det en ren som drar tomtens kÀlke (brorsonen sa att jag skulle ha en sÄn, sÄ det villhövde jag ju!) den lyser ju upp men hade som sagt varit fint med nÄgot som ramar in dÀr..

Jag gillar klusterslingor, de ger en maffig effekt:

https://www.rusta.com/sv-se/jul/uto.../ljusslinga-decoration-led-light-system-svart

https://www.rusta.com/sv-se/jul/uto...system/ljusslinga-cluster-5-m-200-led-varmvit

Gud vad fint det lĂ„ter! 😍

20251026_150909.webp

Jag sÄg den hÀr drömmiga granen pÄ Rusta i helgen och fick ett fruktansvÀrt ha-begÀr..

Men 3000 kr? VÄr ekonomi just nu Àr extremt anstrÀngd, det Àr alldeles för mycket pengar. Sen ett "mindre" problem Àr att vi redan har en gran, har inte plats att ha en andra gran nÄgonstans och det finns Àrligt talat typ inte ens plats i förrÄdet att förvara en till gran..

ÄndĂ„ gnager det lite att kaaanske gĂ„r det att skrapa ihop pengarna och köpa den för att lĂ„ta den ligga i förrĂ„det (dĂ€r den inte fĂ„r plats) i flera ÅR tills vi förhoppningsvis flyttar och DÅ kan den fĂ„ plats.. vad logisk konsumtionshjĂ€rnan Ă€r.. 😅

Visa bifogad fil 176297

Jag sÄg den hÀr drömmiga granen pÄ Rusta i helgen och fick ett fruktansvÀrt ha-begÀr..

Men 3000 kr? VÄr ekonomi just nu Àr extremt anstrÀngd, det Àr alldeles för mycket pengar. Sen ett "mindre" problem Àr att vi redan har en gran, har inte plats att ha en andra gran nÄgonstans och det finns Àrligt talat typ inte ens plats i förrÄdet att förvara en till gran..

ÄndĂ„ gnager det lite att kaaanske gĂ„r det att skrapa ihop pengarna och köpa den för att lĂ„ta den ligga i förrĂ„det (dĂ€r den inte fĂ„r plats) i flera ÅR tills vi förhoppningsvis flyttar och DÅ kan den fĂ„ plats.. vad logisk konsumtionshjĂ€rnan Ă€r.. 😅
Oj vilken hÀftig!
Men ja alldeles för stor. HÀlften hade rÀckt eller bordsgran.

Mvh minns inte hur mÄnga granar jag redan har..

Ibland glömmer jag bort att jag bor i en större stad. TÀnkte att det vore mysigt med en julmarknad, men jag pallar inte att Äka till Stockholm.

Men tydligen finns det en julmarknad mitt i Uppsala. SÄ det blir att ta bussen ner pÄ stan och fÄ lite julstÀmning. :love:

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och rĂ„d
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka