🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Jag har redan bordsgran framme. :D Just nu pyntad för Halloween men kommer nog att sÀtta dit julkulorna efter helgen. Det kliar i fingrarna att ta fram all adventsbelysning i samma veva. Det Àr sÄ blött, mörkt och dystert och jag kÀnner mig lÄg sÄ det kanske piggar upp att gÄ bananas med Novent? :idea:

Visa bifogad fil 176297

Jag sÄg den hÀr drömmiga granen pÄ Rusta i helgen och fick ett fruktansvÀrt ha-begÀr..

Men 3000 kr? VÄr ekonomi just nu Àr extremt anstrÀngd, det Àr alldeles för mycket pengar. Sen ett "mindre" problem Àr att vi redan har en gran, har inte plats att ha en andra gran nÄgonstans och det finns Àrligt talat typ inte ens plats i förrÄdet att förvara en till gran..

ÄndĂ„ gnager det lite att kaaanske gĂ„r det att skrapa ihop pengarna och köpa den för att lĂ„ta den ligga i förrĂ„det (dĂ€r den inte fĂ„r plats) i flera ÅR tills vi förhoppningsvis flyttar och DÅ kan den fĂ„ plats.. vad logisk konsumtionshjĂ€rnan Ă€r.. 😅
Jag kÀnde o klÀmde pÄ den för en stund sedan, frÀck men dyr.

Min fĂ€stman Ă€lskar julen! Jag Ă€r inte ett stort fan, men han har firat allt möjligt halloweenigt med mig (Inkluderat att ha sett 31 skrĂ€ckfilmer. 😄) sĂ„ jag tĂ€nker att i Ă„r ska vi minsann pynta och vara extremt juliga. Vi brukar köpa en riktig gran men efter förra Ă„rets barr-fiasko sĂ„ ska vi köpa en fejk. Vart finns det fina vackra fejkgranar att köpa?

Willys hade extrapris pÄ julskinka och sen hade jag bestÀllt Àppelmos frÄn reko, sÄ dÄ blev det visst julstÀmning redan ikvÀll.

IMG_8078.webp

Äppelmoset var dock lite för syrligt för min smak, saknar mitt Ă€ppeltrĂ€d med Transparente blanche

Min fĂ€stman Ă€lskar julen! Jag Ă€r inte ett stort fan, men han har firat allt möjligt halloweenigt med mig (Inkluderat att ha sett 31 skrĂ€ckfilmer. 😄) sĂ„ jag tĂ€nker att i Ă„r ska vi minsann pynta och vara extremt juliga. Vi brukar köpa en riktig gran men efter förra Ă„rets barr-fiasko sĂ„ ska vi köpa en fejk. Vart finns det fina vackra fejkgranar att köpa?
De riktigt bra sÀljs inte i Sverige, min mamma köpte hÀrifrÄn (https://www.royalchristmas.eu/)
och det Àr den finaste granen jag sett. Vi har lÄnat den tvÄ jular och fÄr mycket kommentarer om den fina kungsgranen vi hittat för att folk tror att den Àr Àkta.

Visst Àr dom goda,har frysen full av mos och ÀppelbitskrÀm
Mitt transparent blanche Ă€r nyplanterat. Jag fick ETT Ă€pple i Ă„r, men jag njöt det med vördnad :D ! Min mammas morbröder bodde i ett hus tillsammans och dĂ€r hade de 2-3 stora Ă€ppeltrĂ€d med just transparent blanche. Minns att jag tyckte att de var SÅ goda :) .

Barr-fiasko? Som att granen barrade mycket? Vi har alltid kungsgran. Barrar mycket lite! Rödgranar Àr fina och luktar gott men barrar och sticks för mycket tycker vi.

Idag ska vi julpynta och jag har precis sett den första julfilmen för Äret! "Twas the text before christmas" pÄ Netflix. SÄ nu Àr jag full av julatÀmnung och tycker att resten av familjen fÄr ta och vakna snart sÄ vi kan sÀtta igÄng med julpyntet!

IgÄr köpte jag saffransbollar (Delicato). De var rÀtt goda!

Jag Ă€r sĂ„ sugen pĂ„ att ta fram allt julpynt, spela julmusik, julbaka, slĂ„ in paket och maxa julen IDAG, meeen jag ska försöka lĂ€gga band pĂ„ mig sjĂ€lv. Vill inte riskera att bli trött och matt redan vid andra advent đŸ€Ł

November Àr en hopplöst lÄng och grÄ mÄnad. DÀrför har jag planerat att smyga in lite mysig feeling dessa 4 deppiga söndagar innan advent genom att vira in mig i en filt, duka fram valfria snacks (Kanske blir julmust idag?) och se nÄgon film som faller i grÀnslandet mellan halloween och jul (typ Gremlins eller Nightmare Before Christmas) :heart

Jag köpte julgardiner efter jul pĂ„ halva priset, röda med tomte-motiv och sĂ„ ett par med juliga hundmotiv.. Maken sĂ€ger att de absolut inte ska hĂ€ngas upp innan december 😝..
Dock ska han fixa ljusslingor ute, vi har redan en men han ska sÀtta upp fler.

Har pĂ„ mig julpyjamasen och suktar efter att fĂ„ upp gardinerna, tĂ€nker att maken inte mĂ€rker nĂ„t om jag tar den med hundmotiv (o katter) som Ă€ndĂ„ Ă€r gulaktiga 😇😁..
Lite diskretare Ă€n de röda med tomtar pĂ„ 😅..
Visa bifogad fil 176523
Jag ser inga tomtar, han mÄste se i syne! HÀlsa frÄn hela buke att han ser i syne om han ser tomtar :D

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar