🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Mamma och jag var pĂ„ loppisar idag (nej jag skulle inte ha nĂ„got) - med julsaker framplockat... đŸ€Ș
OcksĂ„ jag: ohhhh kolla bara 5 kr, bara 10 kr, plock plock plock - Oj hoppsan, det blev visst strax över 100 kr i kassan. Bara julsaker đŸ€Ș:p
Jag tÀnkte ocksÄ gÄ pÄ loppis en dag och kika pÄ just julstjÀrna och julgransljus faktiskt, tack för pÄminnelsen! Hinner nog inte i morgon men fredag kanske. :) Kan ju ta ut lite flex till och med!

Idag hamnade jag pÄ systrarna gröns (tror jag de heter). Det Àr hopplöst frestande att gÄ omkring i den butiken. Lyckades komma hem med enbart ett numrerat ljus (tradition som vi alltid haft), men hade jag haft en julgran hade jag ruinerat mig pÄ vackra julkulor. :crazy:

En del av mig fÄr lust att samla pÄ mig i vÀntan pÄ en gran

1000026672.webp

En jĂ€ttedĂ„lig bild med trĂ€d framför men trĂ€det vid Coop o Ica Maxi var tĂ€nt nu 😍 SĂ„g Ă€ven att Coop hade adventsljusstakar tĂ€nda i fönstren pĂ„ kĂ€llaren eller vad det Ă€r man ser pĂ„ sidan. Och det fanns TVÅ limpor med skivat vörtbröd med russin sĂ„ jag tog den fĂ€rskaste, lĂ€ngtat! MĂ„ste nog göra en vörtostmacka till korvgrytemiddagen jag planerat 😋

Jag var ute pĂ„ stan och letade julgrejer idag! 🎄

Hade sett online att SÞstrene Grene skulle ha en del saker jag var intresserad av i lager i butiken, men det var sÄ sjukt mycket folk sÄ jag sÄg ingenting. :meh: De har ju sÄdan jobbig labyrint i butiken, som pÄ TGR. Det blir otroligt trÄngt och man kan bara snegla pÄ saker i förbifarten, kÀndes nÀstan omöjligt att stanna och kolla pÄ nÄgot nÀr det var sÄ mycket folk. Ska kolla igen online och eventuellt bestÀlla det jag var sugen pÄ om det finns kvar. Men lite synd, för ibland vill man ju fÄ se och kÀnna pÄ saker i verkligheten först.

SvĂ€ngde förbi ÅhlĂ©ns ocksĂ„. DĂ€r hittade jag 5m sladd/lamphĂ„llare till mina adventsstjĂ€rnor och dessutom till rĂ€tt bra pris! Förra julen var första i den hĂ€r lĂ€genheten och dĂ„ fick jag bittert inse att jag bĂ„de har rĂ€tt högt i tak och breda fönster, sĂ„ ingen av mina "vanliga" sladdar var lĂ„nga nog. 😅 Nu undrar jag vad jag kan göra med de batteridrivna "Ă€ggen" jag hade i adventsstjĂ€rnorna i fjol. Man kanske kan anvĂ€nda dem till nĂ„got annat Ă€n fönsterstjĂ€rnor? MĂ„ste fundera...

Just det, jag köpte ett Ànglaspel med silvriga stjÀrnor ocksÄ. Jag har ett guldigt med hjortar sedan innan och det Àr nog mitt mest Àlskade julpynt. SÄ enkelt men vackert :heart

Tips pÄ vad jag kan ge min man i julklapp?
Har frÄgat honom, men han har inte kommit pÄ nÄgot Ànnu. Men tÀnkte Àven om han kommer pÄ nÄgot kan jag ju ge nÄgot mer ocksÄ om jag kan komma pÄ nÄt bra.

Han Àr ingenjör, meckar med bilen och sÄnt, vi fick precis en bÀbis och Àr hemma 100% bÄda just nu. Han gillar matlagning, att baka surdegsbröd och att odla bÄde Àtbart och blommor.
Smycken och parfym gÄr bort. Böcker kÀnns inte som nÄt han har ro att lÀsa.
Tidigare har han fÄtt presentkort pÄ massage, strumpor och kalsonger frÄn Svensk Husman (Àlskar kanelbullar och semlor) och en kurs i surdegsbakning (som dock inte blivit av Ànnu). Han dricker kaffe, men Àr ingen finsmakare dÀr. Han Àter inte choklad (eller jo, vit).
Om jag kunnat hitta nÄn konstig alkoholfri öl han inte druckit förr hade det varit kul.

Tips pÄ vad jag kan ge min man i julklapp?
Har frÄgat honom, men han har inte kommit pÄ nÄgot Ànnu. Men tÀnkte Àven om han kommer pÄ nÄgot kan jag ju ge nÄgot mer ocksÄ om jag kan komma pÄ nÄt bra.

Han Àr ingenjör, meckar med bilen och sÄnt, vi fick precis en bÀbis och Àr hemma 100% bÄda just nu. Han gillar matlagning, att baka surdegsbröd och att odla bÄde Àtbart och blommor.
Smycken och parfym gÄr bort. Böcker kÀnns inte som nÄt han har ro att lÀsa.
Tidigare har han fÄtt presentkort pÄ massage, strumpor och kalsonger frÄn Svensk Husman (Àlskar kanelbullar och semlor) och en kurs i surdegsbakning (som dock inte blivit av Ànnu). Han dricker kaffe, men Àr ingen finsmakare dÀr. Han Àter inte choklad (eller jo, vit).
Om jag kunnat hitta nÄn konstig alkoholfri öl han inte druckit förr hade det varit kul.
HushÄllsassistent? Andra tillbehör till bakning, brödkorg, vÄg etc? Roliga, lite dyrare fröer till odlingen? NÄgot verktyg till meckandet han saknar, eller en pannlampa/magnetarmband som kan hÄlla skruvar och sÄnt?

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka