🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Det mÄste vÀl ha varit ett mindre Willys av nÄgot slag? TÀnker t.ex. pÄ grÀdden. "Mitt" willys har ju mer Àn ett mÀrke. Hela rödbetor har de ocksÄ. Men twist har jag ingen aning om, för det brukar jag inte köpa :) .

NÀ, ett av de största i Uppsala. SÄ himla trist nÀr allt ska vara det som köps mest av eller egna mÀrken. :(

TÀnkte handla all mat till julafton ikvÀll, men vad sjutton har hÀnt med utbudet? SÄ mycket som inte finns pÄ Willys (alltsÄ inte som i slut, utan att det inte köps in).

Jag saknade bland annat hela rödbetor (till min rödbetssallad) och twistpÄse (julgodiset nr 1). Sen fanns det ett enda mÀrke (Willys) som hade 40 % grÀdde.

SÄ nu mÄste jag handla imorgon ocksÄ. :(
Vi har allt det i pyttelilla butiken jag jobbar i (ICA ToGo). 😁

Åh velar sĂ„ kring maten!
Vi Àter lunch hemma, sen julbord hos barnens farmor.

Jag funderar pÄ skagenröra med nÄgot tillbehör(?), stora barnet var sugen pÄ pyttipanna , mannen kunde Àta rester - ja ni hör ju :rofl: ska handla imorgon sÄ tills dess behöver det finnas en plan.

Gjorde juliga dammsugare idag 😁
Det roliga med jul, baka massa kul och ge bort.
20251222_102438.webp

Det Àr sÄ mÀrkligt för upplever att det Àr lite samma grej för mig varje Är.
Jag bÄde tycker om julen massor men tÄl den samtidigt inte heller.
Början av december Àr alltid sÄ fin. Man Àr i fas med förvÀntningarna och stÀmningen.
Nu sÄ har dagen före julafton kommer detta andra som jag verkligen inte orkar kÀnna.
Och dÄ Àr ÀndÄ förvÀntningarna frÄn mig sjÀlv ovanligt lÄga i Är.
Men det Àr minnena som kommer tillbaka.
Jag vill göra julen till nÄgonting fint. Och ÀndÄ denna tomhet och sorgsenhet.
FÄr ta det lite i taget. Mellandagarna kan ocksÄ vara utmanande. Mer Àn nyÄr faktiskt. Vilket kanske lÄter konstigt men strategierna sitter bÀttre pÄ nyÄret Àn nu runt jul.

Nu sÄ Àr alla inköp gjorda. Fick ta hjÀlp av personal som irrade runt en stund innan hen hittade twistpÄsar. Men till sist sÄ! DÀremot var de sÄ galet dyra sÄ det blev bara en pÄse. :(

Taggar för uppesittarkvÀll med Ärets enda bingolott. Ska samtidigt göra Nalles marschaller, rödbetssallad och mimosasallad. :love:

Nu sÄ Àr alla inköp gjorda. Fick ta hjÀlp av personal som irrade runt en stund innan hen hittade twistpÄsar. Men till sist sÄ! DÀremot var de sÄ galet dyra sÄ det blev bara en pÄse. :(

Taggar för uppesittarkvÀll med Ärets enda bingolott. Ska samtidigt göra Nalles marschaller, rödbetssallad och mimosasallad. :love:
HÀr blir det ocksÄ bingolott. Brukar ha en pÄ uppesittarkvÀllen samt nyÄrsafton. Aldrig annars, men just dessa tvÄ tillfÀllen kan det vara lite kul :) .

Min julklapp frÄn mig till mig ligger och vÀntar pÄ mig hos postombudet - ska smita ner och hÀmta imorgon. Passande att paketet hann fram lagom till julafton:D .

Imorgon Àr planen att Àta alldeles för mycket gott, mysa och ta det lugnt.

Den har jag inte köpt i Är, men jo visst Àr de dyra nu .

Samma hĂ€r, enda gĂ„ngen pĂ„ Ă„ret vi spelar bingolotto 😄

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och rĂ„d
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar