Samma hĂ€r!Ăr det nĂ„gon mer Ă€n jag som inte har nĂ„gon julkĂ€nsla?Jag slĂ„r vad att min brist beror pĂ„ min utbrĂ€ndhet, men jag burkar alltid fĂ„ julkĂ€nsla nĂ€r jag provsmakar skinkan. Men nu Ă€r allt bara... Jahopp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma hĂ€r!Ăr det nĂ„gon mer Ă€n jag som inte har nĂ„gon julkĂ€nsla?Jag slĂ„r vad att min brist beror pĂ„ min utbrĂ€ndhet, men jag burkar alltid fĂ„ julkĂ€nsla nĂ€r jag provsmakar skinkan. Men nu Ă€r allt bara... Jahopp?
NÄn nÀmnde att de förberedde kokt potatis ocksÄ? Hur förvarar man den mellan fÀrdigkokt och servering, utan att fÄ den dÀr hinnan pÄ?
Ja idag Ă€r det inte âkritisktâ att kunna förbereda sĂ„ lĂ„ngt men jag blev nyfiken. SĂ„ ska absolut prova - hur vĂ€rmer du sen nĂ€r det Ă€r dags? I vattnet ?Jag brukar lĂ€gga den i vatten tills den ska serveras, med tĂ€tt lock pĂ„. Jag ska inte lova att det blir helt utan pĂ„verkan pĂ„ texturen - det Ă€r sĂ„ olika hur kĂ€nslig man Ă€r för det dĂ€r - men min erfarenhet Ă€r att det Ă€r klart bĂ€ttre Ă€n om man hĂ€ller av och lĂ„ter ligga "torrt".
Alternativt sÄ kan du prova att skala och lÀgga okokta i vatten kvÀllen före, sen kokar du upp dom i lÀmplig tid före servering. Men det Àr kanske lite sent att prova sÄhÀr pÄ julafton.![]()
Ja idag Ă€r det inte âkritisktâ att kunna förbereda sĂ„ lĂ„ngt men jag blev nyfiken. SĂ„ ska absolut prova - hur vĂ€rmer du sen nĂ€r det Ă€r dags? I vattnet ?
Samma hÀr!Pinnar pÄ och gör sÄdant jag vanligtvis Àlskar i juletid, men jag kÀnner mig mest ledsen och matt. Det Àr förstÄs inte konstigt att man har svÄrt att hitta julkÀnslan nÀr man har annat som rasar omkring sig. Men det blir ju som tur Àr jul ÀndÄ! Kanske kommer det lite julkÀnsla imorgon?