🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Först halloween, sen kan vi förbereda julen!
4-Äringen lÀngtar efter tomten sÄ vi satte halloween grÀns hÀr.

Jag pratade med 4-Äringen om vilka vi skulle köpa julklappar till, han tittade oförstÄende pÄ mig och tyckte att det Àr ju tomten som fixar paketen!
Jag blev lite stÀlld och sa nÄgot om att vi fÄr hjÀlpa tomten lite.

Jag har aldrig försökt fÄ honom att tro pÄ tomten! Vi har inte ens en tomte som felar ut paket!

Det var Ă€nna pĂ„ hĂ„ret! 2 mĂ„nader kvar till jul, en trĂ„d för fellow julĂ€lskare! 🎅

I morgon ska jag börja kika julnyheter Àven pÄ Coop nÀr jag veckohandlar för mitt Ica Àr inte sÄ tidiga!
Jag har redan satt upp tvÄ ljusslingor ute, men det Àr mer för mörkret Àn för att det Àr julpynt :D !

Jag har en helt nyrenoverad vind i Är, sÄ ytterligare ett stÀlle att julpynta pÄ. Ser vÀldigt fram emot att fÄ upp en mysig stjÀrna eller stake i det lilla fönstret som vetter mot stallet :) .

Jag har handlat lite redan....
Tomtemor och tomtefar med teleskopsben och i gÄr hittade jag ett sÄ vackert paketpapper sÄ...

NÄgra smÄ flaskor julmust och pepparkakor har ocksÄ letat sig in i köket (Àr inte öppnat Ànnu).

Börjat fundera pÄ julklappar ocksÄ.
Kollar datum för olika julmarknader gör jag ocksÄ.

Har faktiskt köpt en julklapp redan. Samt börjar kolla vad affÀrerna har för julkollektioner. SÄ fort det börjar bli mörkt och trist ute som nu lÀngtar jag massor.
Och jag har fuskat en gÄng med att Àta saffransmazariner. Pynta gör jag oftast samma helg som första advent.

Just ja
 HĂ€starnas julklappar Ă€r redan inköpta. Valacken fĂ„r en adventskalender med vinröda grejer dĂ„ det Ă€r hans fĂ€rg och stoet har fĂ„tt ett stativ till mobilen som redan anvĂ€nds till bĂ„da dĂ„ jag filmar all vĂ„r trĂ€ning.

DÀremot har jag ingen som helst idé om vad jag ska köpa till mig sjÀlv. :confused:

Brukade tycka att jul Ă€r lite jobbigt. FĂ„r fortfarande prestationsĂ„ngest över julklapparna men sedan jag flyttade ihop med sambon har jag fĂ„tt tillbaka min julkĂ€nsla. Ser fram emot att pynta och pyssla đŸ„° Har varit team för-tidigt-för-pynt-i-affĂ€rerna men nu har jag aktivt gĂ„tt och tittat dĂ€r istĂ€llet. Har köpt en av julklapparna ocksĂ„.

Har köpt en julklapp, tillverkat en klart och hĂ„ller pĂ„ med en tredje. Sedan ska en fjĂ€rde julklapp tillverkas. Blir mycket silversmide i julklapparna i Ă„r. 😅

Resten av julen vÀntar jag med till första advent.

Har börjat kika lite pÄ julklappar och köpt en. I Är behöver jag köpa nya stjÀrnor, och funderar pÄ att köra de i metall i alla fönster för att fÄ det enhetligt. Har Àven köpt lite röda papperskulor frÄn IKEA som jag funderar pÄ att antingen ha i taket eller ett fönster.

Åh sĂ„ kul med jultrĂ„d! Jag har orimligt stor jullĂ€ngtan i Ă„r, fattar inte varför. 😅 Försöker sĂ„ gott det gĂ„r att vĂ€nta tills efter Halloween, men jag har tjuvstartat litegrann. Druckit julmust, Ă€tit saffransmazarin (gott!) och t om lyssnat pĂ„ lite julmusik. :o Jag har planerat alla julklappar för Ă„ret, men det brukar jag alltid göra i rĂ€tt god tid sĂ„ jag kan sprida ut köpen. :)

NÀsta för mig blir att planera vad jag ska ha för fÀrger pÄ inslagningen i Är. Och sÄ skulle jag gÀrna hitta en fin julduk och nÄgon lykta att ha pÄ balkongen.

Jag Àr egentligen inte helsÄld pÄ julen, men iÄr gÄr jag redan och nynnar pÄ "Its beginning to look a lot like christmas" och Àr taggad pÄ att julpynta om en mÄnad.
Kanske Àr för att julklapparna redan Àr bestÀmda och klara - alla fÄr inramade foton pÄ bÀbisen, klarrt! VÄra förÀldrar fÄr nog foto-adventskalendrar ocksÄ:).

Coop levererar! En hel kasse med julsaker, Àtbara alltsÄ. En av mina favoriter Àr Finncrisps Christmas smÄ trekantiga snacks. SÄ goda att ha smör och en bit Havartiost pÄ!

Till helgen ska höst och halloweenpyntet ner och julpynt pĂ„börjas 🎅 Höstpyntade sista veckan pĂ„ min semester (dĂ„ börjar hösten för mig 😁) och har trivts sĂ„ bra med det! Njutit av gula löv och höstmys hur lĂ€nge som helst och nu har det börjat regna och en hel del löv fallit. DĂ„ passar det mig att börja med jul 🎄

Först halloween, sen kan vi förbereda julen!
4-Äringen lÀngtar efter tomten sÄ vi satte halloween grÀns hÀr.

Jag pratade med 4-Äringen om vilka vi skulle köpa julklappar till, han tittade oförstÄende pÄ mig och tyckte att det Àr ju tomten som fixar paketen!
Jag blev lite stÀlld och sa nÄgot om att vi fÄr hjÀlpa tomten lite.

Jag har aldrig försökt fÄ honom att tro pÄ tomten! Vi har inte ens en tomte som felar ut paket!

Jag hÄller med! Vi ska pÄ clinic pÄ halloweenkvÀllen, dagen efter fÄr halloweenpyntet byta plats med julpyntet I förrÄdet!

Jag har redan satt upp tvÄ ljusslingor ute, men det Àr mer för mörkret Àn för att det Àr julpynt :D !

Jag har en helt nyrenoverad vind i Är, sÄ ytterligare ett stÀlle att julpynta pÄ. Ser vÀldigt fram emot att fÄ upp en mysig stjÀrna eller stake i det lilla fönstret som vetter mot stallet :) .

Älskar julbelysning i vindsfönster 😍

Jag har alltid en ljusslinga tÀnd pÄ balkongen. PÄ sommaren en runt rÀcket med större ljus. Men till hösten blev den utbytt till vinterslingan med smÄ. Och sÄ tÀnde jag de tvÄ smÄ slingorna inne pÄ balkongen ocksÄ. Verkligen mysigt att ha! En Àr runt stÀllningen pÄ hÀngstolen och den andra typ runt lite krukor och en lÄga med blommor pÄ.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• DejtingtrĂ„den 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur