Cocker valp?

B

**BORTTAGEN**

Hejsan.
Är det någon som vet en bra Kennel eller liknande som föder upp "Engelsk Cocker Spaníel".
 
Cockerklubben

Har du kollat Cockerklubbens hemsida? Där finns valpförmedling och ett stort register över uppfödare: www.cockerklubben.nu

För valpförmedlingen gäller följande regler:

"Veterinäruppgifter:
* Avelsdjuren skall vara ögonlysta och friförklarade.
* Ögonlysningsintyg får ej vara äldre än 1 år.
* Avelsdjuren skall vara HD-röntgade och friförklarade.
* Tiken skall vara minst 16 månader vid valpning,
eller tidigast parad vid andra löpet.
Meriter:
* 1:a pris på utställning eller
* pris på jaktprov eller
* 1:a pris i klass I på lydnadsprov."

Jag hittade min valp (nu 11 månader) genom valpförmedlingssidan.

Vad som är en "bra" kennel är sedan ganska individuellt och beror på vad man är ute efter. Många kennlar har ju hemsida och där kan du ju gå in och läsa och få mer information innan du ringer. Sedan beror det ju på var man bor också.

Anneli
 
Atacamas har mkt fina cockrar.

(nöjd o stolt ägare av 3 stycken därifrån)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 585
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Jag har en cocker spaniel som skriker till vid slumpmässiga tillfällen. Exempelvis så skriker han ibland till när man tar i hans öron...
Svar
9
· Visningar
2 284
Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Min valp som nu är 7 månader upplever jag som väldigt åksjuk. Vi har inte åkt så mkt men varje gång så kräks han och dreglar som jag vet...
Svar
9
· Visningar
469
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp