Ja bra beskrivitDom har ju mycket sötare ansikten än iggys som bara ser ut som dom sålt smöret och tappat pengarna![]()
Visa bifogad fil 187155
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja bra beskrivitDom har ju mycket sötare ansikten än iggys som bara ser ut som dom sålt smöret och tappat pengarna![]()
Visa bifogad fil 187155
Jag tycker italienarna också är lite småfula rent kroppsligt men deras näpna små huvuden överväger det.
En whippet har liksom bara ostbågekroppen utan ett sött ansikte![]()
Dom har ju mycket sötare ansikten än iggys som bara ser ut som dom sålt smöret och tappat pengarna
Visa bifogad fil 187155
Då hade jag nog strukit collie, det är en brukshund/gårdshund och där ingår vakt. Min kusin har två korthåriga, de är jättetrevliga arbetare men skulle inte se dem som mysiga sällskapshundar.
Jag har iofs mest erfarenhet av korthåriga och jo det är definitivt mer arbetshund. Men kanske dumt att jämföra dem med de långhåriga.Fast nä? Den generella collien är ju knappast någon extrem arbetshund på så vis att de används på gårdar som arbetshundar. Eller vaktar särskilt seriöst.
En light brukshund som brukar vara snäll och trevlig med folk och fä upplever jag dom som.
TS: Man får vara noga med mentaliteten bara. Kolla MH/MT ordentligt så det inte förekommer en massa rädslor och låg nyfikenhet.
Jag har iofs mest erfarenhet av korthåriga och jo det är definitivt mer arbetshund. Men kanske dumt att jämföra dem med de långhåriga.