Det skulle väl vara det dåMen jag rider ju inte ut de flesta dagarna i veckan (det är inte så rogivande med en ponny som är kaos ute på egen hand, igår slängde han sig bara 5-6 gånger på 20 minuter....)
Därav handhäst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det skulle väl vara det dåMen jag rider ju inte ut de flesta dagarna i veckan (det är inte så rogivande med en ponny som är kaos ute på egen hand, igår slängde han sig bara 5-6 gånger på 20 minuter....)
Därav handhästMin senior går inte att rida ut på själv.
Jag fortsätter väl
ET hade inga direkta anmärkningar när hon gick över Gedion i fredags. Hon masserade lite extra framför bogbladen på båda sidorna, hon menade dock att det inte var något direkt problem där egentligen, mest att det kan kommit i och med att han är byggd liiiite lite i framvikt. Som hon själv uttryckte det "Det blir bara service på den här hästen". Roligt att han håller sig så fin min älsklingIgår vilade han och en stallkompis såg till honom då jag var på (ett väldigt regnigt) bröllop. Var i stallet nu på kvällen och tömkörde lite vilket väl gick ganska okej. Däremot har hans ena öga blivit rödare
Han har alltid varit lite rosaaktig i ögonvitan men nu syntes det att vänstra ögat var mer rött än vanligt. Suck. Att en alltid ska behöva oroa sig, hur sjutton överlever folk att skaffa barn? Så det blir tidigt uppstigning och kolla hur det ser ut imorgon och sen då eventuellt ett samtal till distriktsveterinären.
Hoppas att det inte är något allvarligt med ögat!
Men
Mitt findjur ska få skritta igen i morgon. Så sjukt taggad på igångsättningen! Nästa helg ska vi på kurs dit jag lurade med en bukefalist jag inte träffat irlFör er som inte redan visste så har jag plitat ned senaste helvetesåret här: https://theconnemara.wordpress.com
Ni var ju jätteduktiga ju!
Yes, kommer på lö em, ska vara fynktionär då, hjälper till att plocka bort hinder. Är med på jubileumsmiddagen på kvällen, sover hos mor och far i Ullervad ( om jag inte ångrar mig, och det fortfarande finns boende kvar). Funktionär på sö fm och ställer ut på sö em. Full rulle hela helgen. Det mest spännande ska bli att åka genom Jönköping med transport. Det är ju snurrigt redan i vanliga fall.
Sannerligen fullt uppJag tänkte komma tillbaka och titta på söndagen. Jubileumsmiddagen skippar jag (tyvärr) till förmån för att köra hem ponnyn och sådär.
Måste du åka genom genom stan? Jag som ändå bott där ett par år undviker innerstan, SÄRSKILT den nya museirondellen. Jag vägrar, kör hellre omväg över Munksjöbron.
Genom och genom, men förbi iallafall. Kommer från Nässjöhållet den här gången, tycker det är rätt mycket att hålla reda på när man inte följer E4:an hela vägen.
Igår bestämde jag mig också för att lägga stalletandet på is ett tag...