Contant Q eller andra förslag?

Sv: Contant Q eller andra förslag?

Balou du Rouet? Han är otroligt spänstig, rör sig helt okej och verkar nedärva sig mycket bra:).
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Balou du Rouet? Han är otroligt spänstig, rör sig helt okej och verkar nedärva sig mycket bra:).

Kollade in honom senast idag, har alltid haft ett gott öga till honom av det jag sett. Är dock lite rädd för att det kan bli ett dyrt kalas om det inte blir dräktigt. Vet du hur hans dräktighetsprocent brukar ligga?
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Enligt flyinges hemsida verkar det som att man helst också ska åka dit för att få garanterat ifrån honom, vilket tyvärr inte är aktuellt.
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Jag återgår till Bravour och Contant och beträffande temperamentet är båda supertrevliga att ha å göra med.
Sociala, enkla och gör inte mycket väsen av sig i stallet eller när man är ute på tävling.
Åker gärna tillsammans i lastbilen, sover alltid middag i tävlingsboxen trots stoj runt omkring.

Ridmässigt så är contant mer energisk än Bravour och upplever honom mer som tjejhäst.
Bravour har mer scope än contant men kan spänna till om han råkar slå sig och då försöka hoppa sig ur kläderna.
Bravour har varit lite sen i kroppen och upplevts som valpig men börjar få ordning på kroppen nu.

Angående contants bedömning på bruks så var han lite tvådelad i sin kropp vid den åldern, det har han vuxit ifrån nu och blivit en häst.

Utan tvekan två väldigt fina och trevliga hingstar som båda ger fin ridkänsla.
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

*Hoppar in i tråden*

Du har inte kollat in Aerline H ?
Tror han har stammen Cortez-Nimmerdor och han känns lite som allt-i-ett :)
Bra typ, Bra gångarter, Bra Ben, Bra psyke osv.
Har för mig att han har tävlat upp till Svår klass i hoppning och MSV dressyr.

Har för mig att han lämnar trevliga rörliga hopphästar.

Jag har dock aldrig sett han live ...

Hittade hans blup också: http://www.blup.se/sv-SE/horses/5138-aerline-h-swb-
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Light On från Rene Tebbel?? Har gjort en hel del fina avkommor här i Tyskland, bla Los Angeles. Högställd, ridbar, kan hoppa allt och ett fantastiskt temperament. Har stått brevid honom på många tävlingar och han är en dröm att ha och göra med!!
Bara en idé, jag har ingen aning om hur papper osv funkar....
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Förra året skickade de bara fryst på Light On. Liten parentes. En favorit hos mig också.
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Tack för lite "inside-info" :) Har som sagt inte avfärdat någon av dem men jag blir så extremt kräsen och när jag hittar sånna jag faller för så hakar jag alltid upp mig på nått i tex det exteriöra omdömet ;) Men jag gillar främst att följa magkänslan så vi får väl se var det slutar..
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Utifrån BLUP låter han lysande, men hur mkt har egentligen hans avkommor visat framfötterna? Har sett några, och har sett en del på nätet men vet inte om jag är jätteimpad. O andra sidan har jag sett allt för få med tanke på hur många han lämnat och jag har ingen aning om vad för möderne det varit på dem :)
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Vilken fining! Dock så måste det kunna vara rätt smidigt och betäcka för min del med, och jag antar att man får fixa väldigt mkt själv när man tar in på honom, eller gör någon svensk station det? Är lite fundersam ang fryst med, vet inte om man ska våga sig på det eller ej.
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Har nu tittat på lite nyare filmer på Bravour (har av någon anledning bara sett de som är runt ett år gamla :o ) och det kanske inte är så tokigt det jag ser ändå :) Man kanske skulle hålla sig till liknande blodslinjer som innan blivit bra med... Att det ska vara så svårt.
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

Har egentligen inget att tillägga.
Men jag har ett 9-årigt sto E: Aerline H. Sen, eftersom hon har fått 2 föl. Men trav-hoppar 1,30 och tränar 1,40-hoppning med lätthet. Hon tävlar 1,20 - 1,25. 1 nolla till, så får hon starta 1,30.
Sen har jag en efter Bravour, 2år gammal. Jag tror också Bravour lämnar mer okomplicerat än Corlensky (som är kastrerad nu, eller hur?).

Hingstarna blir ju exporterade, eller valacker, snabbare än man hinner planera sin avel. Jag ville ha Careme (såld!).
Jag tror jag måste skynda, om jag vill hinna betäcka med Contant Q.
 
Sv: Contant Q eller andra förslag?

217580_200922766604938_7395026_n.jpg

528782_451793891517823_1583362714_n.jpg

här kommer 2 bilder på min contant q avkomma förstabilden bara nådon vecka och den andra var från i somras då han var 1år
 

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 538
Senast: Jealle
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 680
Senast: Nafayette
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 226
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp