Corgi-tråden!

Hej!

Är det någon/några av er som ska ut och tävla eller ställa ut, eller vet några andra som ska göra det i Skaraborg eller Göteborg? Sambons bästa kompis ska skaffa Corgi, och har bestämt kennel, men förra kullen blev det få valpar och denna gång blev han utan, så till jul ska han få sin, och under tiden är han sugen på att prata corgi med trevligt folk (ni! :D ) om han får? Samt då se lite corgis in action! Han har ingen hundvana sen innan bortsett från mina.

Det anordnas ett valläger för corgis i Mullsjö kommande helg där bland annat jag ska delta, vet dock inte om man kan komma och kika bara. :) Och givetvis blir jag jättenyfiken på kennelvalet!
 
Hej!

Är det någon/några av er som ska ut och tävla eller ställa ut, eller vet några andra som ska göra det i Skaraborg eller Göteborg? Sambons bästa kompis ska skaffa Corgi, och har bestämt kennel, men förra kullen blev det få valpar och denna gång blev han utan, så till jul ska han få sin, och under tiden är han sugen på att prata corgi med trevligt folk (ni! :D ) om han får? Samt då se lite corgis in action! Han har ingen hundvana sen innan bortsett från mina.

Som @FrauleinLeo säger, så är det ett valläger snart som lär vara spännande att kika på :)
Annars brukar det vara en del Corgiträffar i Göteborg.
Jag bor själv lite utanför Borås så är mellan länen, men kan absolut träffas på en hundpromenad med mina två Cardigans och prata Corgi om han bor i närheten.
 
Det anordnas ett valläger för corgis i Mullsjö kommande helg där bland annat jag ska delta, vet dock inte om man kan komma och kika bara. :) Och givetvis blir jag jättenyfiken på kennelvalet!
Oh jag kommer inte ens ihåg vad kenneln hette nu! :o Får fråga! Hur tar man reda på om man är välkommen att titta på och prata lite bara??
 
Som @FrauleinLeo säger, så är det ett valläger snart som lär vara spännande att kika på :)
Annars brukar det vara en del Corgiträffar i Göteborg.
Jag bor själv lite utanför Borås så är mellan länen, men kan absolut träffas på en hundpromenad med mina två Cardigans och prata Corgi om han bor i närheten.
Vad snällt! Han kan nog tänka sig att åka en bit för att umgås med corgis! :D Jag kanske får följa med och hälsa med, även om jag har labbar? :D Nä, men jag ska höra med honom!
 
Vad snällt! Han kan nog tänka sig att åka en bit för att umgås med corgis! :D Jag kanske får följa med och hälsa med, även om jag har labbar? :D Nä, men jag ska höra med honom!

Absolut!
Untitled.jpg

Ebbot (höger) är rätt främlingsfientlig (:angel:), men borde funka om det är snälla labbar och koppelpromenad.
Podrick (vänster) är däremot världens snällaste! :)
 
Idag tog jag första långpromenaden i "offroad"-stil i skogen med båda hundarna sedan Gibbs blev diagnostiserad med short ulna. Då han inte ska opereras var ortopedens order att han ska börja användas ordentligt så att kroppen kan fortsätta utveckla sig. Inga fler restriktioner alltså. Det gick alldeles utmärkt och ingen hälta har setts under dagen. En lättnad för mattehjärtat som dock fortsätter vara restriktiv när kamikaze-valpen ska kasta sig ut från säng och bil... :meh: han har även introducerats till söket men om han faktiskt kommer sättas där är fortfarande tveksamt. Lasse gjorde återigen ett superfint sökarbete i söndags och nu är det dags att steppa upp träningen.

IMG_20180828_085345.jpg
 
Han kan kolla med Cor van der Beek, som har kennel Clovertails. :)
Tyvärr är han på begravning i helgen så det gick inte :( (vi var och kollade utställning i Askersund för ett tag sen, och tyvärr var de som var kvar då inte alls så sugna på att prata om sina hundar alls, och han är ju helt hundnovis, så han vill ju veta allt :) )
 
Absolut!
Visa bifogad fil 18714
Ebbot (höger) är rätt främlingsfientlig (:angel:), men borde funka om det är snälla labbar och koppelpromenad.
Podrick (vänster) är däremot världens snällaste! :)
Låter toppen! Min ena är mer tant än labbe och beblandar sig helst inte så mycket med andra, och den andra är superglad, men med tydligt hundspråk, så hon fjäskar mest på avstånd om någon hund blir grinig mot henne :)
 
Idag tog jag första långpromenaden i "offroad"-stil i skogen med båda hundarna sedan Gibbs blev diagnostiserad med short ulna. Då han inte ska opereras var ortopedens order att han ska börja användas ordentligt så att kroppen kan fortsätta utveckla sig. Inga fler restriktioner alltså. Det gick alldeles utmärkt och ingen hälta har setts under dagen. En lättnad för mattehjärtat som dock fortsätter vara restriktiv när kamikaze-valpen ska kasta sig ut från säng och bil... :meh: han har även introducerats till söket men om han faktiskt kommer sättas där är fortfarande tveksamt. Lasse gjorde återigen ett superfint sökarbete i söndags och nu är det dags att steppa upp träningen.

Visa bifogad fil 18716

Alltså Gibbs är ju toksöt :love:
 
Låter toppen! Min ena är mer tant än labbe och beblandar sig helst inte så mycket med andra, och den andra är superglad, men med tydligt hundspråk, så hon fjäskar mest på avstånd om någon hund blir grinig mot henne :)

Ebbot älskar ju dock gammeltanter. Du kan kolla med polaren och höra av dig på pm om ni vill ses :)
 
Podrick gick sitt BPH igår.
Och han överraskade mig faktiskt. Trodde att han skulle behöva mer stöd utav mig för att gå fram och kolla skramlet och överraskningen, men icke då! Överraskningen kollade han så fort jag tog ett steg framåt, och skramlet reagerade han knappt på och gick fram och kollade direkt.
Närmande person gäspade han åt, och skotten berörde honom inte alls, men det var ungefär vad jag förväntade mig.

bph.jpg

41866243_10209848566769126_1928823001785040896_n.jpg

:love::love::love:
 
Lite up-date från oss då!

Var och visade i Gimo, Nessie fick VG och jag tror inte det nån vits att visa henne i öppen klass förrän hon fyllt tre. Lustigt är att denna gång var huvudet bra, bröst och förbröst likaså (som klankades ner på förra gången) men vinklarna bak inte tillräckliga (de som var bra förra utställningen :p)..

Vi har tävlat lydnad startklass i Strängnäs med uppflyttningsresultat och vi kom 3:a på KM i lydnad startklass också med uppflyttningsresultat!! Väldigt duktig lydnads-corv :love:. Agilityn tar vi det lite lugnt med, mest slalom, tunnlar och fokuserat på distanshandling.


41833283_10215800027147858_1002742746127007744_n.jpg
 
Då är det officiellt, ultraljudade Nessie igår och vi är med valp! :love: Pappa är ingen mindre än @FrauleinLeo s Lasse så det blir antagligen små arbetsnarkomaner om de brås på sina föräldrar.

42123602_10215827011422448_472631459815882752_n.jpg


Synd på att vi inte hann med en till lydnads-tävling och få ett tredje uppflytts-resultat för titeln, men det tar vi efter mamma-ledigheten.

Tanken är att inte behålla en valp (försöker jag intala mig) men att köpa oss lite tid och tävla ett par år till och sen kanske ta en kull man behåller en valp från. Att jag parat nu är för att tiden har en förmåga att gå himla fort och jag vill inte ta en första kull på en hund som kanske hunnit bli fem-sex år då det börjar kännas lagom med en till hund. Sen så hinner man ju se om denna kull blir bra innan man eventuellt tar en ny. Det ÄR iallafall planen och jag försöker intala mig att vi inte ska ha kvar en valp *nanananananaaa* :D. .
Vi har ju en flock med tre unga hundar, Nike 3,5 år , Nessie 2,5 år och Nano inte ens året än. Det blev höst-valpar då jag inte vill missa hela vår/sommar-säsongen med tävlingar och jag tänkte att nästa höst har vi nog blivit så varma i kläderna att man troligen inte inte vill ta paus för valpar. Redan nu känns det ganska jobbigt att ha tävlingsuppehåll fram till årsskiftet så det var troligen rätt tänkt. Nästa år hade jag tänkt att det börjar trilla in nån pinne i agilityn, vi har ju varit frustrerande nära mer än en gång i somras.

Nu är det bara att hålla alla tummar och tår för att allt går bra, de är beräknade att komma kring 15 oktober och vi väntar med spänning på de små liven här hemma!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp