Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte samma tal som BJ höll idag, typ då? På att skynda på dos tre?Hörde för övrigt på jobbet idag att Sturgeon ska "prata med oss" imorgon igen, vi får väl se om de slopar julen i år också. Egentligen känns det inte som om de kommer att ändra på så mycket, vi har ju fortfarande kvar alla munskyddsregler och liknande. Det känns inte aktuellt att börja stänga ned småbutiker, och skolorna går ändå på lov inom kort.
Ingen aning, jag försöker låta bli att titta på Bosse om jag kan och de kör inte riktigt på samma linje i England, men jag antar att det blir en del av tjatet, det har du rätt i.Det är inte samma tal som BJ höll idag, typ då? På att skynda på dos tre?
Jag har alltså läst nationalekonomi i några terminer. Sedan övergick till biologi, och IT.Men såklart vet jag att det är en ledarartikel, det står ganska tydligt på den. Jag vet också vad skribenten är professor inom, och herregud vilket förakt för den vetenskapliga traditionen inom exempelvis filosofi (hört talas som vetenskapsfilosofi?)!! Att ens dra nationalekonomi och teatervetenskap som exempel på något likartat säger väl rätt mycket tänker jag.
Det är inte ens ledarskribentens ord som är intressanta, det intressanta är Coronakommissionen och KVA-rapporten och hur resultaten från de undergrävs.
Men det är ju skribenten i ledarsticket, som har åsikter om "hur coronakommissionen och KVA-rapporten undergrävs"? Det är inte någon objektiv sanning.Men såklart vet jag att det är en ledarartikel, det står ganska tydligt på den. Jag vet också vad skribenten är professor inom, och herregud vilket förakt för den vetenskapliga traditionen inom exempelvis filosofi (hört talas som vetenskapsfilosofi?)!! Att ens dra nationalekonomi och teatervetenskap som exempel på något likartat säger väl rätt mycket tänker jag.
Det är inte ens ledarskribentens ord som är intressanta, det intressanta är Coronakommissionen och KVA-rapporten och hur resultaten från de undergrävs.
Ja, det är vad som lyfts fram. Och jag tycker att det är märkligt att vi hävdar att vi fattar beslut på evidensbaserad vetenskap, trots att motsatsen bevisas gång på gång av sakkunniga. Det det fångar mitt intresse för att ledartexten återger vad jag sedan tidigare intresserat mig för, eftersom att jag inte får det att gå ihop.Men det är ju skribenten i ledarsticket, som har åsikter om "hur coronakommissionen och KVA-rapporten undergrävs"? Det är inte någon objektiv sanning.
Det är vad den där personen tycker.
Hur menar du då att det inte är intressant vad skribenten påstår? Det verkar ju vara det som fångar ditt intresse?
Re: det här med ovaccinerade vs vaccinerade så är det här en stående (och rullande) statistik på NY Times.
Just nu dör 13 ggr så många ovaccinerade som fullvaccinerade (2 eller 3 doser) i Covid 19, i de 22 stater som håller med denna data.
Visa bifogad fil 81479
Det ser ut som om Osterikes lockdown och ovriga atgarder har fungerat, som @turbofling har berattat om.
Austria’s Restrictions on the Unvaccinated Appear to Be Working
Ja, det är vad som lyfts fram. Och jag tycker att det är märkligt att vi hävdar att vi fattar beslut på evidensbaserad vetenskap, trots att motsatsen bevisas gång på gång av sakkunniga. Det det fångar mitt intresse för att ledartexten återger vad jag sedan tidigare intresserat mig för, eftersom att jag inte får det att gå ihop.
Jag har inte lagt mig i om det var en bra artikel eller ej, jag tycker dock att coronakommissionen och KVA-skrivit bra rapporter och har funderat över varför man bara slår ifrån sig rimlig kritik.Så du läste något du håller med om och därför tyckte du att det var en bra artikel?
Jag har inte lagt mig i om det var en bra artikel eller ej, jag tycker dock att coronakommissionen och KVA-skrivit bra rapporter och har funderat över varför man bara slår ifrån sig rimlig kritik.
Det är sorgligt när dessutom tillgången på kunskap om det är både lätt tillgänglig och riklig. Men trots det, till och med här på forumet beskrivs vaccinerna som ”halvkassa” emellanåt, i en slags drömlik värld där man jämför med ett idealt vaccin.Jag tycker att det är sorgligt att folk dör för att de inte förstod att vaccinet är bra.
Det är sorgligt när dessutom tillgången på kunskap om det är både lätt tillgänglig och riklig. Men trots det, till och med här på forumet beskrivs vaccinerna som ”halvkassa” emellanåt, i en slags drömlik värld där man jämför med ett idealt vaccin.
Haha, såklart inte. Jag är mest förvånad över att media och gemene man inte verkar uppmärksamma att KVA som institution väger tungt, att deras rapport inte fått den uppmärksamhet den förtjänar är märkligt att vi verkligen köpt att vi hanterat pandemin mycket mera vetenskapligt än andra länder. Men samtidigt så verkar vi inte vara intresserade av vad vetenskapen säger.Och du vet att de "bara slår ifrån sig" kritik? Du är med på deras interna möten och vet vad de jobbar med hela dagarna? Du vet att de inte utvärderat enligt vetenskapens alla regler och bedömt att kritiken inte är rimlig?
Jag tror jag oavsiktligt närmat mig de tongångarna lite här, jag tycker att alla för vaccinera sig och att det är av yttersta vikt. Jag tycker dock att det blir dumt när beslutsfattare lägger tonvikten på bara vaccin, och att många när de vaccinerat sig tycker att de gjort sitt. Vaccination och andra lager med åtgärder krävs för att vi ska tas oss ur detta. Och jag är emot lockdowns (det brukar lätt antas att man är för det när man uttrycker åsikter som mina). Däremot är jag för att testa som idioter, stanna hemma vid symtom och allt det där som görs nu, och att begränsa en del av sina sociala kontakter. Och att hålla öppet så gått det går med vidtagna åtgärder om avstånd mellan sällskap, trots vaccinationsbevis. Och munskydd, det är jag också för framförallt i kollektivtrafiken men också i handeln.Det är sorgligt när dessutom tillgången på kunskap om det är både lätt tillgänglig och riklig. Men trots det, till och med här på forumet beskrivs vaccinerna som ”halvkassa” emellanåt, i en slags drömlik värld där man jämför med ett idealt vaccin.
För att ovaccinerade inte är välkomna?Jag vet minst ett djursjukhus som erbjuder att personal hämtar djuret på parkeringen.
För att ovaccinerade inte är välkomna?
Artikeln verkar direkt missvisande. Det är väl knappast så att man bara hade en lockdown för ovaccinerade.Det ser ut som om Osterikes lockdown och ovriga atgarder har fungerat, som @turbofling har berattat om.
Austria’s Restrictions on the Unvaccinated Appear to Be Working