Nu ska du visa mig var jag har påstått detta.
Med tanke på att ha problem med det svenska språket.
Ett hett tips är då att läsa vad jag skrivit - inget annat.
Lägg inga egna tolkningar på det jag skrivit, tack. Den tekniken funkar inte på mig.
Det fetade i andra citatet, där påstår du att det inte finns tvångsvaccinering, det finns endast ett val att göra.De som inte förstår att val inte är tvång menar du väl.
Övrigt du skriver är bara dumheter.
Men vi står ju i de olika lägren här och jag tycker att det är tragiskt att man inte kan tänka på sina medmänniskor, de som inte har ett val öht.
Det finns ingen tvångsvaccinering.
Det finns endast ett val att göra, och att de som väljer att inte vaccinera sig får stå sitt kast. Svårare än så är det inte.
Österrike talar om eller har infört avgifter för de som inte vaccinerar sig, land efter land inför "vaccinapartheid" , Tegnel sa rakt ut att åtgärderna i Sverige var för att få folk att vaccinera sig. Och du påstår att det är endast val och inte tvång fast land efter land går mot mer tvång och mindre frivillighet.
Vad är anledningen till att du menar att det inte finns någon form av tvång utan endas val då om mina gissningar alla fallit fel? För du har fel i att det inte både finns påtryckningar (som säkert upplevs av tvång av vissa) och det i många länder skruvats upp till tvångsåtgärder.