Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite velig om jag ska tävla med hunden i helgen, inte för att jag på nåt sätt är rädd för corona men för att ta mitt samhälles ansvar. Det var fruktansvärt trångt i inomhus hallen förra tävlingen och deltagarantalet var rekordhögt.
Om alla tänker att det är nog låg risk och fortsätter som vanligt är såklart risken för smittspridning högre. Dessutom så jobbar jag med folk som är i riskgruppen så det känns onödigt att riskera något.
Pratade med en av cheferna idag om de hade en handlingsplan angående corona, hon såg helt oförstående ut. Ja, alltså angående att folk ska hålla sig hemma även vid små förkylningsymptom och hon såg helt plötsligt väldigt besvärad ut. Det är redan kris i att lyckas bemanna, hörde av kollegorna att en hade brytit ihop på jobbpasset och gått hem och nån annan hade i veckan blivit övertalad att komma och jobba fast hon hade varit magsjuk dagen innan.

Livsfara eller inte, det kan vara läskigt oavsett av andra orsaker. Ekonomiska tex
Javisst, det var ju det jag skrev. :) Läskigt eller i alla fall bekymmersamt på den personliga nivån mest, det är ingen som vill tvingas stanna hemma och förlora lön till exempel. Nationalekonomin diskuteras inte särskilt mycket, inte här i alla fall.

Om förskola/skola stängs, då måste ju iaf en förälder vara hemma. Vabbar man då? Får man lön ändå? Eller hur blir det då?

Javisst, det var ju det jag skrev. :) Läskigt eller i alla fall bekymmersamt på den personliga nivån mest, det är ingen som vill tvingas stanna hemma och förlora lön till exempel. Nationalekonomin diskuteras inte särskilt mycket, inte här i alla fall.
Här har det pratats en hel del om fallande börser och övrig ekonomi jag har dock inte följt med jättenoga

Ups! En öm tå? Hade kontakt med både arbetsplats och sjukvård.
Enligt tidigare inlägg hade du inte varit i kontakt med sjukvård utan hade redan varit på jobbet flera dagar när folk här uppmanade dig att kontakta vården.

Jag tillhör väl de som inte varit särskilt oroade, men om jag skulle ha symptom skulle det vara helt självklart att hålla mig hemma. Märkligt att du tycker andra tar lätt på det samtidigt som du själv går till jobbet med symptom.

Vadå "öm tå"? Det är ju otroligt ironisk att du å ena sidan försöker ge sken av att vara så väldigt före vad gäller Corona, men ändå gick och jobbade sjuk.

Mycket snack men liten verkstad, kanske.
Jag måste ofta jobba sjuk. Anfall är bästa försvar? Jag fick klartecken från både vård och arbetsplats.
Typiskt att folk som vaknat nu måste hitta något annat att klaga på.

Enligt tidigare inlägg hade du inte varit i kontakt med sjukvård utan hade redan varit på jobbet flera dagar när folk här uppmanade dig att kontakta vården.

Jag tillhör väl de som inte varit särskilt oroade, men om jag skulle ha symptom skulle det vara helt självklart att hålla mig hemma. Märkligt att du tycker andra tar lätt på det samtidigt som du själv går till jobbet med symptom.
Nej eftersom det inte fanns en spridning i samhället enligt info.
Skulle du stanna hemma om du hade lite rethosta? Direkt jag fick reda på en allmän spridning så kontaktade jag både sjukvård och arbetsplats och fick klartecken för arbete.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
2 041
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 079
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 320
Senast: Tantan
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
5 625
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka