Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läs själv. Du vet att folk har gjort sig roliga över preppers och liknande.
Det är gynnsamt för oss som preppar.Fast då blir det intressant. Det finns inget belägg (än) för att preppande i stor skala är gynnsamt för någon alls i vårt land.
Jag måste ofta jobba sjuk. Anfall är bästa försvar? Jag fick klartecken från både vård och arbetsplats.
Typiskt att folk som vaknat nu måste hitta något annat att klaga på.
Än så länga är det ingen fara, om någon vecka kan det vara det ( fråga kineserna och italienarna) och det är väl mest de i riskgrupper och äldde som behöver oroa sig, men jag antar att de inte räknas? (Obs ironi).Jag vet inte. Här har jag inte märkt av någon sådan oro i alla fall och känner ingen själv. De allra flesta klarar sig ju fint igenom detta utan sjukvård, möjligtvis med medicinering.
Och jag kände mig inte välkommen i förra tråden, då hyllade alla kina och hur väl de hade gjort allt och hur bra WHO hanterade detta. Och jag som du hade ”fel” åsikt och det kändes som att vi var hånade för vår oro. Se var vi är nu?hur visade sig allt egentligen?Finns massor i förra tråden, prepptråden osv. Bara att läsa
Det är gynnsamt för oss som preppar.
Fast folk tycker ju fortfarande att preppers är roliga.![]()
Nej?För att ni spenderat extra mycket av era likvida medel just nu?
Tänker du sälja mat till överprise eller? Och njuta av att ha vad andra saknar?Det är gynnsamt för oss som preppar.
Det var ju folk här som uppmanade dig att kontakta vården.Nej eftersom det inte fanns en spridning i samhället enligt info.
Skulle du stanna hemma om du hade lite rethosta? Direkt jag fick reda på en allmän spridning så kontaktade jag både sjukvård och arbetsplats och fick klartecken för arbete.
Än så länga är det ingen fara, om någon vecka kan det vara det ( fråga kineserna och italienarna) och det är väl mest de i riskgrupper och äldde som behöver oroa sig, men jag antar att de inte räknas? (Obs ironi).
Men nej jag tror inte på någon domedag eller en samhällskollaps.
Varnade för något som inte hänt menar du? Jag har ström,mat i affären,får komma o gå som jag vill,medicin på apoteket, att fler skulle bli sjuka har väl alla sagt.Jag undrar var alla som skrattade åt oss som varnade för detta är nu....![]()
Men hur tänker arbetsgivaren där? Ta in nån som kan smitta resten med magsjuka? Måste ju vara bättre vara nån kort än alla sjuka?!Är lite velig om jag ska tävla med hunden i helgen, inte för att jag på nåt sätt är rädd för corona men för att ta mitt samhälles ansvar. Det var fruktansvärt trångt i inomhus hallen förra tävlingen och deltagarantalet var rekordhögt.
Om alla tänker att det är nog låg risk och fortsätter som vanligt är såklart risken för smittspridning högre. Dessutom så jobbar jag med folk som är i riskgruppen så det känns onödigt att riskera något.
Pratade med en av cheferna idag om de hade en handlingsplan angående corona, hon såg helt oförstående ut. Ja, alltså angående att folk ska hålla sig hemma även vid små förkylningsymptom och hon såg helt plötsligt väldigt besvärad ut. Det är redan kris i att lyckas bemanna, hörde av kollegorna att en hade brytit ihop på jobbpasset och gått hem och nån annan hade i veckan blivit övertalad att komma och jobba fast hon hade varit magsjuk dagen innan.
Bor i Danmark och här hålls nu en presskonferens där man berättar att alla skolor stängs i 14 dagar från fredag, alla dagis stängs från måndag i 14 dagar. Alla statliga anställda som inte har en livsviktig funktion skickas hem.
Vi skulle åkt till Åre på söndag men det börjar se lite svart ut nu..
Anfallet smittade ökar exponentiellt här, över 500 smittade nu.
Men hur tänker arbetsgivaren där? Ta in nån som kan smitta resten med magsjuka? Måste ju vara bättre vara nån kort än alla sjuka?!
Sorry för OT. Och inte riktat mot dig, jag blir bara så less på såna arbetsgivare.