Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick inte alls samma goda intryck av presskonferensen i SVT, politikerna verkar helt handfallna och har ingen plan för hur de skall agera och försöker gömma sig bakom folkhälsomyndigheten som hitintills inte ingett något förtroende.

Bara en sådan sak som att det tydligen inte ens finns skyddsutrustning för vårdpersonal, munskydd etc, mer än till att vårda 100 personer i två veckor och det först nu efter flera månaders spridning i världen som man skall börja ta tag i detta och upphandla (vad det nu innebär) sådan utrustning.

nej det är ju etablerat allmänt att folk har skiljda åsikter och förtroenden och tolkningar osv hur man uppfattar det. Att det är brist på sådan utrustning reflekterar ju bara hur utbrottet globalt påverkat världsmarknaden . Det har inte att göra med att just svenska regeringen är inkompetent.

Och tiden kommer att utvisa vad som var riktigt.

Att tiden kommer utvisa vad som sker och vad för åtgärder som sätts in så absolut !
”Vad som var riktigt” förstår jag inte i sammanhanget vad du menar. Har du en teori du tycker borde varit det klokare ? Så att man senare bör hänvisa till den ?

Att tiden kommer utvisa vad som sker och vad för åtgärder som sätts in så absolut !
”Vad som var riktigt” förstår jag inte i sammanhanget vad du menar. Har du en teori du tycker borde varit det klokare ? Så att man senare bör hänvisa till den ?
Teori jag tycker borde varit klokare??? Det jag menar är att vi får se hur det hela utvecklar sig.

Det alltid lätt att vara efterklok och hade man facit på förhand så skulle det ju vara enkelt att sätta in rätt åtgärder. Däremot har man ju nu facit på hur det kan gå om man ser på Kina och Italien och det kanske behövs krafttag för att sätta stop eller kanske inte. I nuläget kanske det dags att förbereda sig för det värsta och hoppas på det bästa..

Jag har inte varit speciellt orolig över detta, men måste åka till Stockholm i helgen vilket jag inte alls är pepp på nu när det verkar vara ett sådant centrum med nya konstaterade smittade där... Kan egentligen inte ställa in, men börjar tveka alltså.

Läste att spanska ridskolan i Wien har ställt in sina uppvisningar fram till 31 mars.

Jag bor straxt utanför Innsbruck, knappt en timme från Italienska gränsen. Läste att Sverige klassar vår region (Tirol/Tyrolen) som riskområde. Här görs inget, allt får fortsätta som vanligt. En stor vårmässa i Innsbruck som skulle vara i helgen är inställd, annars är allt som vanligt.

Än har vi relativt få fall i Österrike men det kan ju snabbt ändras.

Saxat från ett annat forum jag hänger på:

So.......what are we hoarding today? I am hoping it is socks because I have a lot of socks and I read that 80% of the worlds socks come from China. The added bonus is if the TP crisis doesn't correct itself you can wrap a sock around your hand and use that. Chuck it in the wash, and you're good to go for Round 2 tomorrow morning. Just try to use black socks vs white socks unless you have a good stain remover, which will be the next item on the random household hoarding list.

:rofl:

Jag har inte varit speciellt orolig över detta, men måste åka till Stockholm i helgen vilket jag inte alls är pepp på nu när det verkar vara ett sådant centrum med nya konstaterade smittade där... Kan egentligen inte ställa in, men börjar tveka alltså.
Det bor 2 300 000 människor i Stockholms län, varav 207 är bekräftat smittade. Sannolikheten är alltså inte jättestor att träffa på någon med viruset, även om risken såklart finns. Håll dig undan från stora folkmassor och tvätta händerna noga :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
2 011
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 079
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 320
Senast: Tantan
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
5 612
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka