Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Saxat från ett annat forum jag hänger på:

So.......what are we hoarding today? I am hoping it is socks because I have a lot of socks and I read that 80% of the worlds socks come from China. The added bonus is if the TP crisis doesn't correct itself you can wrap a sock around your hand and use that. Chuck it in the wash, and you're good to go for Round 2 tomorrow morning. Just try to use black socks vs white socks unless you have a good stain remover, which will be the next item on the random household hoarding list.

:rofl:

Jag insåg igår kväll att jag har helt slut på godis, glass och fikabröd hemma. Så i helgen måste jag ta mig tid till att göra sånt. Hemska tanke att bli isolerad med ingredienser så jag bara kan göra kladdkaka. :nailbiting:

Nu är det sagt på jobbet att de som kan på min avdelning ska jobba hemifrån, egen bil eller taxi om man ska komma in, inga allmänna kommunikationer ska användas. En kollega som jag jobbade med i måndags låg hemma med feber igår och en annan som skulle jobbat men varit på semester fick inte komma alls utan ska stanna hemma i två veckor.

Alla konferenser, kurser och flyg är inställda tills vidare.

För oss som arbetar med att producera kurser och konferenser i Stockholm så är detta ganska förödande just nu :crazy: Ja, inte för att jag på något vis skulle rekommendera något annat utan enbart ett naturligt men väldigt tufft utfall för oss. Mötesbranschen kommer drabbas hårt.
Ja jag har haft kontakt med hotell och konferensanläggningar de senaste dagarna och vissa hade hälften så mycket bokat som normalt nu under våren bara pga Corona.

Ja jag har haft kontakt med hotell och konferensanläggningar de senaste dagarna och vissa hade hälften så mycket bokat som normalt nu under våren bara pga Corona.

Kan tänka mig det. Både mötesbranschen, de som tillhandahåller lokalerna, och utbildningsbranschen som jag arbetar i har haft dalande försäljning de senaste två åren. Under hösten började det bli kritiskt och jag vet en handfull företag som började varsla i min bransch. Detta innan corona. Jag är rädd att det kommer bli spiken i kistan får många denna vår.

Är väldigt glad över att jag har både A-kassa och inkomstförsäkring just nu.

Två inställda flyg och prat om matcher utan publik i Washington. Osäkerheten kring corona gjorde att jag uppe på Arlanda bestämde mig för att inte resa.

Känns skit och jag grät lite i famnen på min man. Jävla bajsvirus. Men hälsan är viktigare. Nhl finns kvar, USA finns kvar. Vi provar nästa år igen.

Läste att spanska ridskolan i Wien har ställt in sina uppvisningar fram till 31 mars.

Ja, allt mer med är 100 personer (inne) resp 500 personer (ute) är inställt och jag antar att Spanska ridskolan brukar ha fler besökare än sa. Dessutom en uppmaning att undvika alla typer av nära kontakter med "okända".

I övrig kom Österrikes med dessa förhallningsregler igar.
* Alla universitet och högskolar stängs (övriga skolor ska förbereda för en ev kommande stängning)
* Inreseförbud fran Italien, hemvändande far komma hem men sätts i 2 v karantän
* Stark rekomendation att dom som kan ska jobba hemifran

Kundmottagningen är stängd här from idag. Folk som känner sig krassliga får jobba hemifrån (de har ju möjlighet, det har ju inte jag)

Många möten osv har blivit inställda.

Var det såhär även vid svininfluensan? Kommer ihåg att de va lite kaos och vaccinet kom ut fort. Men tänker på det här med länder som stängdes ned? Att evenemang ställdes in eller körde utan publik?

Visst dom kanske tar det säkra före det osäkra efter just svininfluensan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
2 011
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 079
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 320
Senast: Tantan
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
5 615
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur