Just nu är orsaken ointressant, bemanningen är som de när för stunden.Bemanningen är dålig men det är inte brist på till exempel sjuksköterskor i samhället, de bara jobbar med något annat då vården inte erbjuder bra lön eller bra arbetsvillkor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just nu är orsaken ointressant, bemanningen är som de när för stunden.Bemanningen är dålig men det är inte brist på till exempel sjuksköterskor i samhället, de bara jobbar med något annat då vården inte erbjuder bra lön eller bra arbetsvillkor.
Just nu är orsaken ointressant, bemanningen är som de när för stunden.
Du kanske skulle översätta citatet innan du använder det som bevis för dina påståenden.Hur det smittar och om personer som ännu inte visar symptom smittar är väldigt osäkert, det kommer nu allt fler studier som säger motsatsen till vad som tidigare påståtts:
"Coronavirus could be most contagious before symptoms occur, study suggests"
Samma här.Försäkringskassan skriver på fejjan att man inte får ta ut VAB om förskolan stänger.
Jag är glad att jag pluggar på distans.
Menade i nuläget.Det gör det visst. Trots det höga skatteuttaget satsar inte landet tillräckligt med pengar på sjukvårdsanställda för att ha den sjukvård i världsklass som vi borde förvänta oss.
Om arbetsförhållandena och lönen är tillräckligt bra för sjukvårdpersonalen kommer det inte att finnas någon brist för då söker sig folk till sektorn, också från andra västländer. Det konstiga är att Sverige inte har råd att ge sin sjukvårdspersonal tillräckligt goda villkor, trots att så stor del av befolkningens arbetsinkomster beslagtas. Vår offentliga vård borde vara bland de tre bästa i världen, men så är det tyvärr inte.
Det är aldrig ointressant, aldrig, inte ens nu. Framför allt inte ens nu. Faktum är att om arbetsgivarna hade erbjudit bättre lön och arbetsmiljö hade vården sett annorlunda ut i dag och den hade stått något bättre rustad än vad den gör i dag. Hur man behandlade sina anställda i går påverkar hur det ser ut i dag när vi har en kris.Just nu är orsaken ointressant, bemanningen är som de när för stunden.
Hon är vuxen. Låt henne göra misstag och lära sig av det.Dottern (19) ska åka till Australien den 24 - via Köpenhamn-London-Hongkong-Melbourne....... Hon reser med ett företag (GoXplore) som anordnar såna resor, sk work and travel-resor. Hon bokade en gruppavgång - och fick idag veta att det bara är hon som reser, själv..... Alltså, hon borde ju verkligen inte resa. Men hon är myndig och bestämmer själv. Herregud, vad gör man?!? När hon kommer fram lär hon ju inte få jobb som nyss anländ från Europa..... För att nu ta en detalj av tusen.....
Delar av regeringen hade pressträff nyss. De har varit i kontakt med näringslivet och det planeras att öka produktionen i Sverige, främst då av medicinska varor.Sverige kan göra mer själva, producera egna reservdelar, flytta hem svenska företag och bedriva all tillverkning till 100% i Sverige, men det finns ju anledningar till att man inte gör det.
Folk är såna jävla idioter. Butikerna här har slut på wcpapper, potatis, handsprit, laktosfri mjölk och bröstmjölksersättning. De pratar på nyheterna om hur det inte är nödvändigt, men att folk får panik. Om alla bara handlade normalt skulle det ju räcka till alla också...
Jag vet inte heller vilken poäng jag ville göra, det var sent och jag var nog allmänt lite grinig bara. Note to self - sluta skriv efter midnatt.Ja precis. I ditt fall @Sel hade jag nog också åkt ändå (lite beroende på hur situationen utvecklar sig, naturligtvis) eftersom resan är nödvändig och jag vet precis hur svårt det är att få tid för passförnyelse på ambassaden. Men mitt fall är ju helt annorlunda - jag skulle liksom bara ner för att hälsa på vänner för skojs skull vilket jag lika gärna kan göra senare i år! Då känns det för mig inte alls bra i magen att åka eftersom det ändå ökar risken markant för att jag drar på mig viruset och smittar min sambo som har astma, min svärmor som är 70+ eller min chef som nyligen genomgått cellgiftsbehandlingar.
Eh hur tänkte de där? Måste man ju få.Försäkringskassan skriver på fejjan att man inte får ta ut VAB om förskolan stänger.
Jag är glad att jag pluggar på distans.