Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast att göra situationen så lätt och konfliktfri som möjligt för folk är inte samma sak som att man tror att de på något vis ska kunna känna att allt är som vanligt. Det tror jag inte att någon gör just nu, särskilt inte människor som bor i länder med någon typ av lock down.
Jag tror att det är så enkelt att myndigheterna ser vad som händer två timmar bort, och försöker hitta på allt möjligt för att se till att det inte blir här som där.
 
Mina grannar :heartbanghead: Riskgruppare. Går iväg vid 6 för att handla - den lokala affären har extra öppet för pensionärer innan öppning. Bra. Så kommer de hem och tycker att de kan åka hiss med mig och prata lite väder. Sälla rara, jag kan smitta lika mycket som en främling. Att vi känner varandra betyder bara att jag verkligen inte vill smitta er! :heart

Känner igen det där från min pappa. Han isolerar sig. Hörde honom i telefonen när min brors sambo kom förbi, "Hello, keep 2 meters!"

Samma kväll när jag möter honom vid hans bil på ICA för att handla. "kom in, sätt dig i bilen så slipper du stå därute".

Rara pappa, det är 2 meter för mig också! ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 858
Senast: turbofling
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Sirap
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 221
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp