Bukefalos 28 år!

Covid-19 del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var nåt sånt jag frågade om.
Finns det fler?
Vi har ett par stycken som avgått här i UK efter sina fadäser. Dr Catherine Calderwood (chief medical officer) till exempel, som bröt mot lockdown tidigt under pandemin genom att resa till Fife utanför Edinburgh (från Edinburgh) för att besöka sin familj.
Betydligt lindrigare än att åka till kanarieöarna kan man tycka.
 
Jag kan tycka att Eliasson visat sig olämplig som gd för MSB när man går ut och försöker försvara julfirande med dotter i exil som nödvändig resa, när, man veckorna innan stått i stormen och bett alla att avstå och agera ansvarsfullt. Jag brukar sällan sälla mig till skaran som tycker att man måste avgå, men att inte pudla efter denna fadäs borde ge det utfallet.
 
Jag kan tycka att Eliasson visat sig olämplig som gd för MSB när man går ut och försöker försvara julfirande med dotter i exil som nödvändig resa, när, man veckorna innan stått i stormen och bett alla att avstå och agera ansvarsfullt. Jag brukar sällan sälla mig till skaran som tycker att man måste avgå, men att inte pudla efter denna fadäs borde ge det utfallet.
Precis samma här, brukar inte heller ingå i skaran som hetsar om avgång etc., men det här såg riktigt illa ut.
 
Jag kan tycka att Eliasson visat sig olämplig som gd för MSB när man går ut och försöker försvara julfirande med dotter i exil som nödvändig resa, när, man veckorna innan stått i stormen och bett alla att avstå och agera ansvarsfullt. Jag brukar sällan sälla mig till skaran som tycker att man måste avgå, men att inte pudla efter denna fadäs borde ge det utfallet.
Håller med. För mig är det värsta att han verkar anse att julfirande utomlands med familjen skulle kvalificera sig för att vara en nödvändig resa. Eller verkar tro det skulle duga som (sken)motivering.
Att han reste var puckat, men svaret på varför är diskvalificerande.
 
Med tanke på hans tidigare "meriter" börjar man ju ännu mer ifrågasätta hans ömdöme, är det verkligen en person som borde vara generaldirektör för ett statligt verk?

Kanske det med den häpnadsväckande och totala omdömeslösheten som bevisats, faktiskt borde vara en tjänst som är starkt övervakad så det egna omdömet aldrig behöver komma i dagen? Något rätt långt ner i rangordningen, med många kontrollerande mellanchefer emellan...

Absolut inte gd för ett statligt verk.
 
Jag tänkte på politikern i Kanada som dessutom försökte mörka att han varit utomlands

Ontarios finansminister (alltså inte Kanadas utan provinsens) Rod Philips. Det roligaste/mest patetiska är att han och hans aides mörkade resan genom att fejka att han var i Kanada över jul, bla genom att han spelat in en julhälsning vid en brasa där man tydligen kunde höra vågorna utanför fönstren


 
Jag brukar inte heller ansluta mig till drevet, men Eliasson har redan lyckats skapa oreda på flera av Sveriges viktigaste myndigheter, FK, Migrationsverket, Polisen, Säpo och nu MSB. Han har dessutom blivit utnämnd till GD under både Alliansen och S regeringar så det kan inte ens förklaras som politiska utnämningar.

Det brukar vara svårt men inte omöjligt att avskeda en GD men flytta honom till ett verk där han kan göra minst skada, hmm, Rymdstyrelsen, Nämnden för Hemslöjd, Statens konstråd, Krigsförsäkringsnämnden, Sveriges geologiska undersökning (@athena_arabians jublar säkert vid tanken :angel:) kanske? Eller utnämner honom till ambassadör.
 
Jag brukar inte heller ansluta mig till drevet, men Eliasson har redan lyckats skapa oreda på flera av Sveriges viktigaste myndigheter, FK, Migrationsverket, Polisen, Säpo och nu MSB. Han har dessutom blivit utnämnd till GD under både Alliansen och S regeringar så det kan inte ens förklaras som politiska utnämningar.

Det brukar vara svårt men inte omöjligt att avskeda en GD men flytta honom till ett verk där han kan göra minst skada, hmm, Rymdstyrelsen, Nämnden för Hemslöjd, Statens konstråd, Krigsförsäkringsnämnden, Sveriges geologiska undersökning (@athena_arabians jublar säkert vid tanken :angel:) kanske? Eller utnämner honom till ambassadör.
Blir han avsatt så lär han väl jubla och få en fin fallskärm.
 
Det brukar vara svårt men inte omöjligt att avskeda en GD men flytta honom till ett verk där han kan göra minst skada, hmm, Rymdstyrelsen, Nämnden för Hemslöjd, Statens konstråd, Krigsförsäkringsnämnden, Sveriges geologiska undersökning (@athena_arabians jublar säkert vid tanken :angel:) kanske? Eller utnämner honom till ambassadör.
Inga mera GD-uppdrag till denne man :rage:
Men ambassadör i bortre långbortistan skulle platsa, eller vänta! Han sabbar ju det mesta - så varför inte ambassadör i Nord Korea :idea::p
 
Inga mera GD-uppdrag till denne man :rage:
Men ambassadör i bortre långbortistan skulle platsa, eller vänta! Han sabbar ju det mesta - så varför inte ambassadör i Nord Korea :idea::p

Nordkorea vore nog det värsta landet han kunde landa i, mtp att Sverige representerar USA och en del andra västländer där och har varit nära inblandat i flera förhandlingar på deras vägnar som mellanhand. Uppdrag som krävt stor diskretion och en diplomatiskt anonym och försiktig hand. Snarare då Fijiöarna eller liknande.

Långtbortistanländerna är ganska volatila och kan bryta ut i konflikter vilket vi sett bara i år mellan Armenien och Azerbajdzjan.

Edit: Komorerna är ett möjligt alternativ.
 
Nordkorea vore nog det värsta landet han kunde landa i, mtp att Sverige representerar USA och en del andra västländer där och har varit nära inblandat i flera förhandlingar på deras vägnar som mellanhand. Uppdrag som krävt stor diskretion och en diplomatiskt anonym och försiktig hand. Snarare då Fijiöarna eller liknande.
Jag tänkte mest att han kunde åka dit och sabba lite för dom som styr där, kanske sabba så mycket att det blir ett "normalt" land igen :angel:;)
 
Jag tänkte mest att han kunde åka dit och sabba lite för dom som styr där, kanske sabba så mycket att det blir ett "normalt" land igen :angel:;)

Nja, snarare för Sverige + andra länder, tyvärr! Diplomati med Nordkorea är extremt känsligt, särskilt eftersom det är så insnärjt i den globala politiken (närmaste allierade Kina, världens fjärde största armé, kärnvapen, strategiskt läge och ett stängt samhälle så ingen vet vad som pågår).
 
Med tanke på hans tidigare "meriter" börjar man ju ännu mer ifrågasätta hans ömdöme, är det verkligen en person som borde vara generaldirektör för ett statligt verk?
Med tanke på hans tidigare "meriter" undrar jag ännu mer vad han har för hållhake på hela den svenska makteliten som gång på gång accepterar den monumentala inkompetensen
och som sagt jag menar verkligen hela färgpaletten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 654
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp