Covid-19 del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillägg: skicka den här historien till din länsstyrelse så de får en möjlighet att göra tillsyn.
Skulle inte falla mig in. Det enda man kan göra är att stänga apoteket och eftersom det är det apotek som har bäst lager så vore det förödande för massor av människor.
 
Det finns garanterat andra lösningar. Länsstyrelsen är inte ute efter att stänga verksamheter, utan mer att hjälpa dom att hitta bra lösningar för att förhindra smittspridning.
Med tanke på hur byggnationen ser ut så finns det inga andra lösningar. Tro mig jag har varit där många gånger. Man har klämt in det här apoteket på ett ställe där det egentligen inte finns plats i vanliga fall så blir det enkelt räkna ut hur platsen ser ut nu i de här tiderna.
 
Med tanke på hur byggnationen ser ut så finns det inga andra lösningar. Tro mig jag har varit där många gånger. Man har klämt in det här apoteket på ett ställe där det egentligen inte finns plats i vanliga fall så blir det enkelt räkna ut hur platsen ser ut nu i de här tiderna.
Går det inte köa ute längsmed trottoaren? Här har vi sådana där fåniga klistermärken med två fötter på överallt utanför butikerna.
 
Går det inte köa ute längsmed trottoaren? Här har vi sådana där fåniga klistermärken med två fötter på överallt utanför butikerna.
Teoretiskt men då ser du fortfarande inte när det blir din tur och så står du i dörren som även används för att gå in till pantrummet samt den utgång som används av större delen av de som självscannar. Det blir helt enkelt marginellt bättre... och jäkligt kallt.
 
Teoretiskt men då ser du fortfarande inte när det blir din tur och så står du i dörren som även används för att gå in till pantrummet samt den utgång som används av större delen av de som självscannar. Det blir helt enkelt marginellt bättre... och jäkligt kallt.
De som självscannrar kanske kan anvisas en annan väg ut? Kylan är jag inte ens som ett rimligt argument.
 
De som självscannrar kanske kan anvisas en annan väg ut? Kylan är jag inte ens som ett rimligt argument.
Nej det kan de inte för då ska de istället tränga sig fram där folk som inte scannar packar varor.
Och nej kylan är inte ett argument. Som du ser kom det som ett litet tillägg på slutet åtskilt från resten av inlägget.
Jag lägger ner diskussionen här nu. Du får gärna tro att det går att lösa men jag som varit där upprepade gånger vet att situationen är olösbar förutom genom att stänga stans bästa apotek.
 
Teoretiskt men då ser du fortfarande inte när det blir din tur och så står du i dörren som även används för att gå in till pantrummet samt den utgång som används av större delen av de som självscannar. Det blir helt enkelt marginellt bättre... och jäkligt kallt.
Jag tänker att man ser när någon går ut - då kan man gå in? Alternativt får de ha en personal som kan anvisa när man får gå in, det har också flera butiker här fått ha periodvis.
 
Jag tänker att man ser när någon går ut - då kan man gå in? Alternativt får de ha en personal som kan anvisa när man får gå in, det har också flera butiker här fått ha periodvis.
Och om du står utanför butiken hur ska du då se om personen som kommer ut kommer från pantrummet, självscanningen eller apoteket? Man ser inte in i apoteket om man står utanför.
Som sagt det går inte att lösa annat än genom att stänga apoteket. Kan du bara tro mig?
 
Och om du står utanför butiken hur ska du då se om personen som kommer ut kommer från pantrummet, självscanningen eller apoteket? Man ser inte in i apoteket om man står utanför.
Som sagt det går inte att lösa annat än genom att stänga apoteket. Kan du bara tro mig?
I värsta fall får man väl bara tillåta ett antal människor i 'hela' butiken sas, eller ha en portvakt som sagt. Klart jag tror att det är en jättekrånglig layout om du säger det! :)
 
I värsta fall får man väl bara tillåta ett antal människor i 'hela' butiken sas, eller ha en portvakt som sagt. Klart jag tror att det är en jättekrånglig layout om du säger det! :)
Och bara släppa in totalt typ 5-10 pers i hela komplexet då? Då blir det ju garanterat stängning av både Ica och apotek
 
Och om du står utanför butiken hur ska du då se om personen som kommer ut kommer från pantrummet, självscanningen eller apoteket? Man ser inte in i apoteket om man står utanför.
Som sagt det går inte att lösa annat än genom att stänga apoteket. Kan du bara tro mig?
Fast självklart går det att lösa. Tex genom personal, nummerlappar och digitala tavlor. Kanske finns det någon annan dörr man kan använda som egentligen inte är en allmän ingång/utgång osv. Det har varit mycket under den här pandemin som ansetts ”omöjligt” och som sedan faktiskt lyckats lösas utmärkt. Det är helt på sin plats att anmäla det till länsstyrelsen. De är inte till för att sätta dit ställen utan för att förhindra trängsel och situationer som kan öka smitta.
 
Ja, man får hitta andra lösningar. Man kan liksom inte tolka olika förslag på lösningar som att man kan kombinera ihop dem trots att de skapar trängsel.

Här finns digitala tavlor med köplats uppsatta utomhus på vissa ställen, även alternativa kösystem skapas där man tar ”lappen” genom att skicka ett sms och får ett tillbaka när man kan kliva in och få service.

Rekommendationerna kräver att man byter prioritet på optimeringskriterier och sätter undvikande av trängsel framför maximalt kundflöde och maximal tillgänglighet.
 
Fast självklart går det att lösa. Tex genom personal, nummerlappar och digitala tavlor. Kanske finns det någon annan dörr man kan använda som egentligen inte är en allmän ingång/utgång osv. Det har varit mycket under den här pandemin som ansetts ”omöjligt” och som sedan faktiskt lyckats lösas utmärkt. Det är helt på sin plats att anmäla det till länsstyrelsen. De är inte till för att sätta dit ställen utan för att förhindra trängsel och situationer som kan öka smitta.
Alltså det där inlägget var väl ändå att ta i. Dörr som inte är allmän? Var skulle den finnas? I taket? Jag har ju gång på gång sagt att det INTE finns någon möjlighet att lösa mer än genom att stänga och du (och andra fortsätter tjata) jag är inte 3 år och kan faktiskt tänka själv även om ni uppenbarligen inte tror det. (Kan inte släppa det där med icke allmän dörr, jisses)
Anmäla kan du göra själv. Inse att jag inte har någon intention alls att anmäla det hur mycket folk än tjatar. Vill ni anmäla kan ni göra det själva. Kan du respektera det nu eller ska du tjata vidare?
 
Alltså det där inlägget var väl ändå att ta i. Dörr som inte är allmän? Var skulle den finnas? I taket? Jag har ju gång på gång sagt att det INTE finns någon möjlighet att lösa mer än genom att stänga och du (och andra fortsätter tjata) jag är inte 3 år och kan faktiskt tänka själv även om ni uppenbarligen inte tror det. (Kan inte släppa det där med icke allmän dörr, jisses)
Anmäla kan du göra själv. Inse att jag inte har någon intention alls att anmäla det hur mycket folk än tjatar. Vill ni anmäla kan ni göra det själva. Kan du respektera det nu eller ska du tjata vidare?
Det skulle jag absolut kunna göra. Vad heter butiken och i vilken stad ligger den? :)
 
Skulle inte falla mig in. Det enda man kan göra är att stänga apoteket och eftersom det är det apotek som har bäst lager så vore det förödande för massor av människor.

Här har de satt upp nummerskylt utanför butiksingången, så en väntar ute. Alternativt har de en person som har till uppgift att ropa upp nummer ute, medan 2-3 st som står närmst i tur får vänta utanför apoteket men innanför dörrarna till butiken s a s. Inte svårlöst, bara att frigöra en ur personalen.
 
Alltså det där inlägget var väl ändå att ta i. Dörr som inte är allmän? Var skulle den finnas? I taket? Jag har ju gång på gång sagt att det INTE finns någon möjlighet att lösa mer än genom att stänga och du (och andra fortsätter tjata) jag är inte 3 år och kan faktiskt tänka själv även om ni uppenbarligen inte tror det. (Kan inte släppa det där med icke allmän dörr, jisses)
Anmäla kan du göra själv. Inse att jag inte har någon intention alls att anmäla det hur mycket folk än tjatar. Vill ni anmäla kan ni göra det själva. Kan du respektera det nu eller ska du tjata vidare?
Ja här finns det till exempel ställen som gjort om sin varuingång eller nödutgångar till ingång för att kunna följa de regler som finns, det var det jag menade med inte allmän ingång/utgång. självklart menar jag inte att folk ska hissas igenom taket. Tycker att det är överdrivet att ens antyda något sånt som rimligen de flesta förstår. Merparten av ställena här har nummerlappar utomhus med digitala tavlor så alla ser vems tur det är. Så visst finns det mellanlägen mellan trängsel och stänga. Jag förstår att du inte ser det så och att du inte kommer anmäla, jag har aldrig tjatat på dig om att anmäla, men du skriver på ett forum och ”klagar” på trängseln och ett sätt att få bukt med det är att just anmäla till länsstyrelsen så de får titta på det. Deras primära uppgift är inte att stänga ner samhällsviktiga funktioner som både livsmedelsbutik och apotek är, vilket en del verkar tro. Men huruvida du anmäler eller ej är upp till dig. Som du säkert förstår kommer jag inte anmäla eftersom jag varken var där och upplevde trängseln eller ens vet var där är. Och detta var mitt sista inlägg om detta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 472
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp