Crown vs Globus? Hoppmodell

r_freddy

Trådstartare
Japp! Nu börjar min lilla westernhäst bli tillräckligt gammal för att börja lära sig hoppa.
Just nu är han hos tränare men kommer hem om ett par månader :D
Då börjar det bli dags att spana på hoppsadel.
Har ridit in honom i en Wintec med x vida järnet. vilket började bli för smalt :o Han har 125 i täckeslängd. Stora bogblad och lite överbyggd.

Vilken av dessa sadlar tror ni kommer att passa? Vilken har bäst kvalité?

De jag har tittat på är en Globus Clic CC, Globus esperanza ( i sånna fall Ny) eller Någon utav Crown hoppsadlarna har hittat en x- vid begagnat för 7500:- Men hur bred är en sådan?

Självklart kommer vi åka till en sadelprovare. Tyvärr finns det ingen som säljer båda. Så vi kommer att få åka till 2 ställen :( vilket vi gärna slipper :)

Tacksam för all hjälp :bow:
 
Sv: Crown vs Globus? Hoppmodell

Hur ser hästen ut över ryggen? Jag var till en sadelutprovare med min häst som är väldigt bred och ganska platt över ryggen. Dem provade en Globus esperanza , men den låg inte alls bra, var inte tillräckligt vid. Provade också en Crown patriot, 32 i bomvidd, (deras storlekar är tydligen större) som låg jätte bra och var helt underbar att rida i! Inte så mycket till hjälp kanske men iallafall....:D:
 
Sv: Crown vs Globus? Hoppmodell

Mustang säljer väl både och?
Om Wintec passade med det vida järnet kommer alla sadlarna du räknade upp bli alldeles för raka.
Crown håller överlägset bäst kvalitet om du ska välja mellan Crown och Globus.
 
Sv: Crown vs Globus? Hoppmodell

Hej!

Gör de verkligen det? Jag tittade på deras hemsida och Globusen fanns inte med där :(
Nej wintecen passade inte bra på slutet. Konstiga avtryck.
Men har har ju blivit rakryggad efter all träning! Så jag måste ha en för mer rakryggad häst :)
 
Sv: Crown vs Globus? Hoppmodell

Jag har för mig att Mustang säljer Globus med... Vet några tjejer som har kommit därifrån med Globus iaf. Ring och fråga för säkerhets skull (de kanske har slutat sälja Globus?)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
4 959
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
646 608
Senast: caballus
·
S
Utrustning Är på jakt efter hoppsadel till min ponny som ser ut såhär i ryggen...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp