CRW läderridstövlar från h**ks!

V

Vicku

Har någon dom? jag har beställt sådana och jag tänkte höra om någon annan har såna också och om dom är bra?
 
vill också ha sådana stövlar ..nån som har och kan berätta hur dom är? :confused:
 
Om det är dom med blixtlås bak har jag ett par såna som jag inte gått in ordentligt ännu.
Får väldiga skavsår ovanför ena hälen på ena foten, men på andra foten sitter stöveln perfekt :D
 
lät härligt.. :crazy: hur är dom annars är dom väldigt hårda?
 
jag provade de i affärn, de var så hemska :(.
satt jättekonstigt, satt bra runt hälen/vristen, konstigt längre fram på foten och för vida i skaften.
och jag är inte smal om benen, utan normal.
däremot har jag korta ben så skaften blir lätt för höga.
måste gå ner såsom i 36 i storlek för att kunna ha dem, och 36 hade de inte inne =/.
vet inte de kanske är skönare i 36or. jag har 38 vanliga fall.
deras andra med snörning, de lite dyrare, var betydligt skönare :).
men de har jag inte råd med =P och vill helst inte ha den modellen.
suck.
 
uuhh lät som jag gjort en dåligt affär :crazy: fast du kanske har missbildade fötter *hoppas* ;) :D
 
jag har dom i läder med snörning. hittade exakt samma märke på Globus (där en i stallet även köpt sina för 1000 :- mera)
dom är jättesköna (efter sådär 1-2 veckor i början grina jag nästan när jag red med dom för det gjorde så ont)
 
nepp har faktiskt helt normala fötter :p!
men korta ben som sagt vilket gör att jag måste krypa ner i storlekarna...
hoppas dom passar dig då :D
 
jag har normala fötter och ben, men lite större vader så jag köpte med vida skaft.

och mina sitter superbra!

fick dom julen 00 och har haft dom 1-2 dagar i veckan på ridskolan sen dess. slitna har dom blivit, kvaliteten är ju inte den bästa, men det räknade jag inte med heller för ett par såpass billiga stövlar.

dragkedjan fungerar inte längre heller, eller jag drar på mig stövlarna med pådragare, och tar av med dragkedjan.

dom är inte särskilt hårda heller om man jämför med "riktiga" läderstövlar, men för mig är dom alldeles lagom!

jag trivs superbra med mina iaf! :)
 
jag har ett par sen två-tre år tillbaka. de har blivit slitna, men oh så sköna! jättemjuka, sitter mer som en handske än ett par cavallo-stövlar t ex ;) däremot har jag blivit tvungen att byta dragkedja två gånger, men det är väl något man får räkna med när det gäller dragkedje-stövlar och de är ju ändå rätt billiga.
 
jo det där med dragkedjor verkar ju vara ett problem, men jag tror ändå jag skulle föredra dragkedja. :crazy:
blir ännu mer sugen på att köpa stövlarna nu när du säger att dom är så sköna :d
 
åhh vilken tur att någon gillar dom.. :) verkar bra att dom inte är så hårda tror att det är skönare så!
 
De är säkert jättesköna för lädret är inte så kraftigt men frågan är väl hur länge de håller om man har tänkt använda dem varje dag...

Har inga sådana själv men jag har sett andras. Det finns en plast-skena bredvid dragkedjan (antagligen för att stabilisera stöveln) och där har lädret, på två par stövlar som jag har sett, skavts sönder så att man ser plasten... Inte så snyggt.

Jag har också stövlar med dragkedja (annat märke) och jag tycker de är jättebra. Mjuka och sköna från första stund och inte särskillt dyra. Men jag använder inte mina varje dag, det tror jag inte att de kommer hålla för.

/malu
 
plastskena? :confused:

en sån har jag inte hittat i mina än..
nu längtar jag nästan tills dom går sönder så man får titta o se efter vad som gömmer sig i dom! :rofl:
 
jag kommer inte att använda dom varje dag.. och jag förväntar mig verkligen ingen direkt superkvalitet på ett par billiga stövlar..
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 685
Senast: Fetaost
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: liiinnea
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp