Ctrl V & ctrl C på en Mac, HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!

Ludd

Trådstartare
VILKA är tangentkommandona för att kopiera och klistra in på en Mac??????

Tacksam för svar...

Sv: Ctrl V & ctrl C på en Mac, HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!

CMD (äpple) C och V. Till vänster om mellanslagstangenten på mitt tangentbord på MacBook.

VILKA är tangentkommandona för att kopiera och klistra in på en Mac??????

Tacksam för svar...

Åh, det vet jag! Jag säger fortfarande (trots 10 års pcanvändande) "vänta, man trycker bara "äpple C/whatever" när jag skall förklara för någon om datorn. Jag inledde min datakunskap med mac eftersom det var sådana som användes på mitt första jobb.

Folk tittar så klart på mig som en fågelholk, för var finns "äpplet" på en pc? :D

Men det ju du. :)

det är samma tangentbordslayout på alla macar, bortsett specialtangenterna (dvs specialfunktionerna på F-knapparna). Där har äldre macbook (ca 3-4år och äldre ungefär) lite annorlunda orientering.

Fast äpplet finns inte kvar på nyare macbooks numera!

knappen finns kvar, däremot har man tagit bort äpplet och har numera bara kringlan på knappen.. och det är inget unikt för macbook.

Nej precis, det är likadant på alla mina tangentbord från Apple. Och det var att äpplet var borta som jag påpekade.
Vet att det försvann från macbooksen 07-08, antagligen försvann det från de andra ungefär samtidigt.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en Samsung A53 som för ett par veckor sedan ungefär tappade förmågan att klistra in text. Jag kan, till exempel, kopiera en länk...
Svar
7
· Visningar
273
Senast: bettysmatte
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
706
Hundhälsa Kan någon förklara lite snabbt för mig vad det betyder? Mejlade en som sålde Schäfervalpar (renrasiga enligt henne) och frågade varför... 2
Svar
25
· Visningar
5 377
Senast: Snuffsan
·
R
Skola & Jobb Vet inte ens om det går att svara generellt på detta, eller om jag är jättedum som inte förstår det själv, men here it goes: Om man... 2
Svar
30
· Visningar
4 004
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka