curly coated tetriever

J

joo

Alt ni vet/hört om den rasen?Rekommenderas till vilken typ av ägare?
 
vet inte så mcyket om rasen, :confused: men det är väl en fågeljakthund? tillhör förmodligen de aktiva rasrna iaf... Men har man bara tid och så, så tycker iaf jag att sånt är roligt . Att jobba med hunden alltså, lydnad, agility och sånt.
 
Det är en vappenapporterande hund, som alla andra retrivers...

Kräver en MYCKET aktiv ägare, kan vara rätt så skarp, alltså ingen "första-hund". Lite agility och lydnad räcker inte, då detta är en jakthund, som bör användas i jakt.

En trevlig hund med rätt ägare, som med alla. Har inte träffat många, men bl. a. en som var "killerhund", dvs söker upp skadat vilt och avlivar viltet.

Tycker dock att man ska se sig lite för inom denna rasen då den inte är så vanlig och de uppfödare jag har läst om inte varit särskilt seriösa. Ska man ha en bra curly så bör man importera.

//E
 

Liknande trådar

L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: Pilot
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag vet egentligen vilken ras som jag skulle ha om jag skulle ha en egen hund och det är golden retriever. Men tycker ändå att det...
Svar
19
· Visningar
1 762
Senast: yamyam
·
Svar
29
· Visningar
1 988
Senast: Trott
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 792
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dammigt
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp