Bukefalos 28 år!

Cushing - någon som vet en kunnig veterinär inom området?

A

AnnikaH

Min kompis misstänker att hennes häst har cushing och hon skulle gärna vilja komma i kontakt med en erfaren och kunnig veterinär på området. Hon har försökt att prata med en veterinär redan men hon tyckte inte hon fick svar på sina frågor.

Ni som har hästar med cushing, har ni någon veterinär ni kan rekommendera?
 
Sv: Cushing - någon som vet en kunnig veterinär inom området?

Hej!
Jag har en nordsvensk som har cushing. Symtom han har haft;

röda ögon-ögoninfektion, fångnacke-hingstnacke, hög puls, feber, hälta-fång , krullig vinterpäls som vi måste klippa för han fäller den inte.
Vi var till ATG kliniken i Karlstad och där var de hjälpsamma och visste precis vad cushings är. Man kan ta blodprov för att fastställa diagnosen säkert och det finns behandling men den är dyr. De rekommenderade oss att avliva honom, men vi gav honom en chans; skodde honom med sula och plast och klipper honom regelbundet. Vi får se hur länge han mår bra.
 
Sv: Cushing - någon som vet en kunnig veterinär inom området?

Tack Therese för att du tar dig tid att svara! Har du möjlighet att PM:a mig namnet på veterinären? Hoppas att din häst mår bättre nu.
Min kompis vill gärna ringa och prata med någon som kan mycket. Hästen har flera av symptomen du beskriver.

Någon mer som kan rekommendera någon veterinär som har bra koll på cushing? Kanske någon i Skåne där vi bor?
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 883
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 490
Senast: Sirap
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 360
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
547
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp