Dagboksforumet är nu stängt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ohållbart med ett forum som väldigt många hade svårt att greppa vad det var i och med att det fungerade annorlunda än andra forum.

Dagbokstrådarna har flyttats till forumet Fritid då jag inte vill radera dem då både dagboks-skrivare och läsare troligen vill ha de kvar.

Du hittar dem här:
https://www.bukefalos.se/forums/93/?prefix_id=86

Jag har valt att låsa alla trådar eftersom dagboks-skrivaren tidigare hade möjligheten att radera inlägg vilket nu inte längre är möjligt.

Om någon som skrivit dagboks-trådar vill ha ALLA sina dagbokstrådar upplåsta kan de rapportera det. Vill man låsa upp en handfull trådar bör det också gå att ordna, ex.vis de man skrivit de senaste dagarna.
Vill man radera SAMTLIGA egna dagboks-trådar går även detta att ordna.

Detta gäller enbart dagbokstrådar skapade till och med dagens datum.
För nya trådar gäller samma regler som för övriga trådar här på forumet.

Jag hoppas ni låter era trådar vara kvar och att ni har förståelse för detta beslut som nu fattats efter år av överväganden om vad som är rätt beslut.
 
Senast ändrad:
Jag håller inte riktigt med, det har funnits hästrelaterade, hemrelaterade, djurrelaterade och säkert ett antal andra typer av dagbokstrådar.
Det gamla dagboksforumet placerades därför under Hem&Hobby för jag ansåg det minst dåligt. Jag ser det lite som att skriva dagbok är en typ av hobby.

Jag har en plan. Den är dock inte helt färdig än.

Ah, okej då förstår jag tanken bakom iaf!
 
Ta bort hela skiten istället. Det var ett jävla klagade hit och dit. Fel färger, fel forum, en tråd för varje nick, flera trådar för man skriver olika.. Det roliga är att de som har åsikter är de som aldrig skriver själva! Blev hem och hobby förstört nu? Ändå uppmanas det till att fortsätta skriva..

Om hem och hobby var minst dåligt så kanske funktionen skulle väck helt, eftersom den uppenbarligen bara går att placera på det minst dåliga stället 🤦‍♀️

Sånt här tjafs leder i alla fall till att jag inte vill starta en ny tråd, den saken är säker. Jag känner mig helt enkelt inte välkommen att skriva under prefixet dagbok. Snarare som en parasit som tar plats på det minst dåliga stället.
 
Ta bort hela skiten istället. Det var ett jävla klagade hit och dit. Fel färger, fel forum, en tråd för varje nick, flera trådar för man skriver olika.. Det roliga är att de som har åsikter är de som aldrig skriver själva! Blev hem och hobby förstört nu? Ändå uppmanas det till att fortsätta skriva..

Om hem och hobby var minst dåligt så kanske funktionen skulle väck helt, eftersom den uppenbarligen bara går att placera på det minst dåliga stället 🤦‍♀️

Sånt här tjafs leder i alla fall till att jag inte vill starta en ny tråd, den saken är säker. Jag känner mig helt enkelt inte välkommen att skriva under prefixet dagbok. Snarare som en parasit som tar plats på det minst dåliga stället.

Jag tycker att du tar i lite. Hela syftet med en diskussion är väl att folk ska få komma med sina åsikter, och särskilt i just den här forumsdelen få ställa frågor och undra varför eller hur saker ska lösas? Att tycka är inte synonymt med att klaga.
 
Jag tycker att du tar i lite. Hela syftet med en diskussion är väl att folk ska få komma med sina åsikter, och särskilt i just den här forumsdelen få ställa frågor och undra varför eller hur saker ska lösas? Att tycka är inte synonymt med att klaga.

Jag får tycka jag med och framförde precis min åsikt. Det är rent klageri det handlar om för att det är jobbigt att skrolla på hem och hobby. Flyttas dagbok till allmänt så kommer det klagas därifrån med. Därav var det ju bra innan när dagbok hade en egen sida men då klagades det med för det skulle det ju inte ha. Ingen lär bli nöjd hur man än försöker lösa det här. Det är inte lösningar som efterfrågas utan hur dagbok ska finnas kvar men vara osynligt.
 
Jag får tycka jag med och framförde precis min åsikt. Det är rent klageri det handlar om för att det är jobbigt att skrolla på hem och hobby. Flyttas dagbok till allmänt så kommer det klagas därifrån med. Därav var det ju bra innan när dagbok hade en egen sida men då klagades det med för det skulle det ju inte ha. Ingen lär bli nöjd hur man än försöker lösa det här. Det är inte lösningar som efterfrågas utan hur dagbok ska finnas kvar men vara osynligt.

Fast du tyckte ju något särskilt inte om själva sakfrågan , utan tyckte mest om folks tyckande. :D På ett vis som skulle kunna upplevas som att du klagade. Tyckte jag.
 
Fast du tyckte ju något särskilt inte om själva sakfrågan , utan tyckte mest om folks tyckande. :D På ett vis som skulle kunna upplevas som att du klagade. Tyckte jag.

Missade du min första mening "ta bort hela skiten istället"?
Tyckte det var rätt tydligt med hur jag ser på saken. Och sen kom min klagande motivering efteråt.
 
Klagas gör det alltid direkt efter förändringar.
Jag har inte sagt att Dagbokstrådar är dåliga på något sätt. Jag gillar dem, men osäkerheten runt reglerna ställde till det när de låg i ett eget forum med specialregler.
Det jag menade var att forumet de ligger under är det minst dåliga. Detta då ämnena i dagbokstrådar passar under ett antal olika forum, men jag borde antagligen sagt att Hem&Hobby var det bästa forumet för dagbokstrådar. Ibland formulerar man sig lite dumt.
 
Klagas gör det alltid direkt efter förändringar.
Jag har inte sagt att Dagbokstrådar är dåliga på något sätt. Jag gillar dem, men osäkerheten runt reglerna ställde till det när de låg i ett eget forum med specialregler.
Det jag menade var att forumet de ligger under är det minst dåliga. Detta då ämnena i dagbokstrådar passar under ett antal olika forum, men jag borde antagligen sagt att Hem&Hobby var det bästa forumet för dagbokstrådar. Ibland formulerar man sig lite dumt.
Men det skulle inte gå att ha ett prefix "Dagbok" på både Allmänt och Hem & Hobby då?
 
Klagas gör det alltid direkt efter förändringar.
Jag har inte sagt att Dagbokstrådar är dåliga på något sätt. Jag gillar dem, men osäkerheten runt reglerna ställde till det när de låg i ett eget forum med specialregler.
Det jag menade var att forumet de ligger under är det minst dåliga. Detta då ämnena i dagbokstrådar passar under ett antal olika forum, men jag borde antagligen sagt att Hem&Hobby var det bästa forumet för dagbokstrådar. Ibland formulerar man sig lite dumt.

Jag förstår hur du menar men folk verkar störa sig på deras existens överlag. De har dem gärna kvar fast de ska inte synas och störa oavsett deras utformning. Den lösningen finns inte. Jag känner mig verkligen inte bekväm med att starta en dagbokstråd så som det är nu. Men å andra sidan förgyller jag en bloggportal med mina miljontals texter istället så jag klarar mig. Det är tråkigt bara att man ska känna sig bortschasad.
 
Missade du min första mening "ta bort hela skiten istället"?
Tyckte det var rätt tydligt med hur jag ser på saken. Och sen kom min klagande motivering efteråt.
Det kändes mest som någonting som skrevs i affekt. Men fair enough. Jag lämnar diskussionen därhän. :)
 
Och ett dagboksprefix under Hästmänniska, ett under Djur, ett under Hund och ett under Katt. Nej, det ingår inte i min plan, men en del andra förändringar kan det bli.
Nej, det förstår jag att det inte ska bli, och det var inte så jag menade heller. Min fundering var bara att "skriva-av-sig"-dagbokstrådar kanske passar under allmänt, medan dagbokstrådar om hobby/intressen passar bättre på Hem & Hobby?

Men samtidigt kan jag förstå din tanke att skriva dagbok ÄR en hobby, och att alla dessa trådar ska vara på Hem & Hobby, och det kanske är bäst (minst rörigt) på det viset.
 
Ett annat tips är ju att folk inte startar en ny tråd varje dag utan att de som vill har en Dagbokstråd där de liksom uppdaterar i tråden?
Annars blir det ju massvis av trådar med dagliga uppdateringar och svårt att navigera. Plus att det blir lättare att följa en viss person om man vill göra det.. och större chans att folk svarar i tråden.


det heter DAGbok... då skriver man DAG för DAG. :heart

Jag har kommit upp i den åldern, att jag behöver skriva just då... för att komma ihåg, vad jag ätit och vad jag har gjort... :D därför var dagboksupplägget förr bra, för då kunde jag ändra och lägga till, när som helst under dagen.

Ha en fin kväll.

Med vänliga hälsningar
IngelaH
 
det heter DAGbok... då skriver man DAG för DAG. :heart

Jag har kommit upp i den åldern, att jag behöver skriva just då... för att komma ihåg, vad jag ätit och vad jag har gjort... :D därför var dagboksupplägget förr bra, för då kunde jag ändra och lägga till, när som helst under dagen.

Ha en fin kväll.

Med vänliga hälsningar
IngelaH

Tror du missade min poäng. Att fylla på varje dag kan du ju göra lika lätt i en dagbokstråd som att starta en ny tråd. Snarare måste det ju vara nästan lättare att hålla koll på EN tråd istället för att starta en massa olika trådar som hamnar huller om buller? Plus fördelen att de som vill läsa vad du skriver kan hålla koll på en tråd istället för flera? :)
 
Tror du missade min poäng. Att fylla på varje dag kan du ju göra lika lätt i en dagbokstråd som att starta en ny tråd. Snarare måste det ju vara nästan lättare att hålla koll på EN tråd istället för att starta en massa olika trådar som hamnar huller om buller? Plus fördelen att de som vill läsa vad du skriver kan hålla koll på en tråd istället för flera? :)

Ok, men som sagt, det blir i alla fall inte samla känsla för mig, tyvärr. Varje dag är "ett nytt oskrivet blad", en ny oskriven tråd. :)


Men jag respekterar ditt tips

Med vänliga hälsningar
IngelaH
 
Jag anser att det är upp till den som startar tråden om den vill skapa en ny tråd eller återanvända en gammal. Det gäller överallt på forumet. Ibland kan det vara bra att starta en ny, ibland inte.
 
Jag tycker verkligen idén om att hålla sig till en individuell dagbokstråd blir som att man ber varje dagsboksskrivare att starta en evighetstråd. Vi skulle undvika såna för att inte gömma intressanta ämnen i dem. En liten påminnelse för er som verkar ha glömt bort era tidigare åsikter kring detta heta ämne :idea:

Hur ska ni ha det egentligen? Skulle en dagbokstråd kunna utmynna i en diskussion eller ska allt in i samma tråd och sedan ska man bryta ut den hipp som happ?

Ja, min irritation slår över här. Vänd kappan efter vinden när det inte passar :wtf:
 
Jag tycker verkligen idén om att hålla sig till en individuell dagbokstråd blir som att man ber varje dagsboksskrivare att starta en evighetstråd. Vi skulle undvika såna för att inte gömma intressanta ämnen i dem. En liten påminnelse för er som verkar ha glömt bort era tidigare åsikter kring detta heta ämne :idea:

Hur ska ni ha det egentligen? Skulle en dagbokstråd kunna utmynna i en diskussion eller ska allt in i samma tråd och sedan ska man bryta ut den hipp som happ?

Ja, min irritation slår över här. Vänd kappan efter vinden när det inte passar :wtf:
Fast dagboksinlägg har också brutits ut till trådar. Jag tycker ärligt talat inte det är någon big deal. Ingen verkar ju ha uttryckt något hat mot dagbokstrådar, så jag är lite förvirrad över dina inlägg faktiskt.
 
Fast dagboksinlägg har också brutits ut till trådar. Jag tycker ärligt talat inte det är någon big deal. Ingen verkar ju ha uttryckt något hat mot dagbokstrådar, så jag är lite förvirrad över dina inlägg faktiskt.

Jag har ingen aning om vad du svarar på nu faktiskt. Jag skrev att dagboksskrivare ombers att starta en evighetstråd, något jag sett att du tex du varit starkt emot. Nu ska det helt plötsligt vara okej? Nä, då är det väl för fan bättre att varje dagboksinlägg direkt får en egen tråd!
Jag menar att ni nu BER om evighetstrådar när ni varit så emot det innan 🤦‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det blev ohållbart med ett forum som väldigt många hade svårt att greppa vad det var i och med att det fungerade annorlunda än andra...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 970
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 371
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Man kan skriva trådar med prefixet Dagbok på detta forum om man vill. De fungerar dock precis som vilken annan tråd som helst. Man kan...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp