Status
Stängd för vidare inlägg.
Är heeelt slut och då hade jag inte ens hälften så jobbig morgon som dottern med insnöad bil och PMS-märr som sprängde ALLA trådarna i hagen :cautious:
Det gjorde att morgonen blev stressigare än tänkt
Väglaget var vidrigt och är så tacksam att vi fick skjuts med lastbilen (Fjärthäst kommer aldrig vilja åka skrutttransport igen :cool:)
De var lite försenade så vi ställde in honom i en box med lunchhö och satte oss och fika, varken jag eller dottern var dock speciellt hungriga. Vi är ganska lika där. Blir vi nervösa tappar vi aptiten :p

Hur gick det då?
Vi hade väntat oss det värsta IOM hur mycket han reagerade på böjprovet under besiktningen. Men det var nästan inget alls idag :confused:

Noll hälta bak minimalt höger fram och vänster fram som visade 2a för två veckor sen var en 0,5a typ
Så nu blir det metacam, liten hage, uppsutten skritt 30 min i 10 dagar för att sen lägga till 5 min trav och återbesök om två veckor
Sen förhoppningsvis igångsättning och ny besiktning om 1,5-2 månader. Vi vill vänta ett tag så han är igångsatt ordentligt och hoppas ägaren inte tänker strula.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var med dottern ut till stallet i går kväll för att hjälpa henne kunna hoppträna. Underlättar ju om man är två så en skrittar fram för...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: cewe
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 074
Senast: pews1972
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
3 843
Senast: Starstedt
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 335
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp