Dagens bästa... 2

Fick helt oväntat se en uppstigning med luftballong när jag gick kvällsrundan runt kvarteret med hunden. De var på närmaste stora grönyta så vi var ju så klart tvungna att stanna och titta. Ringde syster som bor nära så hon kom med sina barn. Kvällsrundan tog en halvtimme längre än den brukar.
IMG_20200811_203257_369.jpg
 
Diskuterade semester med en kollega idag och vi kom fram till att det vi båda gillar mest är att slippa ställa klockan. Det var så skönt att höra en annan person säga att han lätt kan sova till 9-10 om inget väcker honom. Känns ibland som det inte är något vuxna gör. Men han är 15 år äldre än mig.
 
Är äntligen klar med ett totalt skitgöra till att hjälpa en person. Nu är det bara att ge personen sista grejerna sen slipper jag förhoppningsvis skiten. Min hjälp har varken värderats eller respekteras utan personen har kommit hit å gnällt på att jag har massa "barn"filmer t ex.
 
Dagens bästa för några dagar sen, första skoldagen och en hel skolklass ska gå över ett övergångsställe och de börjar pumpa med armen. Svårt att säga vem som hade mest kul - jag eller barnen. 😂😂

 
Alltså, detta kanske låter lite konstigt, men, dagens bästa är att jag såg så många människor ”som jag” ute idag. För att bo mitt ute på vischan är jag lite annorlunda; modemedveten, mjuk i utsseendet på något sätt, får en del kommentarer från moppepojkar och snea blickar från bönderna. Men idag när jag tog tåget in till stan var det så många killar som jag ute, finklädda, långt hår, nån hade rosa handväska. Kände mig så trygg helt plötsligt. Fjantigt egentligen att det ska göra nån skillnad, men det gör det.
 
Systersonen har börjat på scouterna och ikväll var jag med som extra vuxen. Jag var själv scout i många år och det var riktigt roligt att vara med lite igen. Även om det kändes lite nervöst med tjugotvå 8-åringar som tränade täljning inför knivmärket. Mysigt att avsluta kvällen vid elden.
Om jag hade haft tiden hade jag gärna blivit scoutledare igen, men nu har jag ju valt att ha hund.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 023
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 252
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
42 507
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp