Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen tycker jag beredskapen beror på vad det är för jobb. Jag gissar att om det är något livsviktigt jobb tex med andra människors liv såsom hemtjänst är det bra att ta upp detta innan. Även annat kan ju hända med kort varsel som gör att man inte tar sig till jobbet.
Sen valde jag en gång att övernatta hos en kollega då jag visste att jag inte skulle kunna åka från min bostad. Så man kan ju också som anställd fundera över såna lösningar.
TS- om chef inte går att få tag på under två dagar borde väl hen gett mandat till någon annan att ta beslut? Finns någon annan att ringa?
Jag hade aldrig åkt till jobbet för att sätta en lapp på dörren om jag inte ens kommer in.![]()
Eftersom det kändes som att en del hade svårt att se vart problemet låg kan jag berätta att det låg ett träd över vägen strax utanför mig (som inte gick att ta sig runt eller köra en annan väg då det är en återvändsväg). Nu var det borta lagom tills jag skulle till jobbet, men hade jag börjat tidigt (som jag ska de andra dagarna) hade jag ALDRIG kommit ut. Då hade detta egentligen inte med snön att göra, utan mer blåsten.
Nu har kollegan och jag pratat. Vi tycker fortfarande att det känns lite olustigt att det bara är vi två eftersom vad som helst faktiskt kan hända, även sånt som inte har med vädret att göra. Men det är ju inget att göra åt om så skulle vara fallet.