Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 093

Bukefalos 30 år!

Haft tvättstuga idag.
Håller på med ett rensning och organisera- projekt. Sä gör lite varje dag. Jag kom på att jag hade massa lådor och korgar och sånt så har organiserat med dessa. Har stora akåp och garderober men då blir det så stora högar med kläder ock lakan och jobbigt om man vill ha det understa. Men med korgar och hyllor så kändes det lättare.
Och har insett att det är roligare att städa och hålla snyggt om man har det mer organiserat

Städat ur och torkat av några hyllor i kylen innan jag fyllde på med det jag handlat. Sen fastnade jag i soffan, måndagar är nog den tröttaste dagen på veckan för mig 😊

Dagens kvart blir att vika tvätten jag tvättade och hängde igår och göra en koll i kylskåpet och torka ur lite innan veckohandlingen ska in.

Dagens kvart kommer att bli lång! 😅 Jag börjar få besöksångest och har massor kvar att göra men ingen annan tid att göra det på egentligen, så det får bli ikväll/inatt.
Rengöra ugnen och insidan av köksskåpen, samt göra färdigt garderobsorganisationen i sovrummet och MoaBoas terrarium.
Golven kan jag nog ta imorgon eller innan jobbet på Torsdag.
Ändå inte farligt jämfört med hur det brukar vara.

Dagens kvart kommer att bli lång! 😅 Jag börjar få besöksångest och har massor kvar att göra men ingen annan tid att göra det på egentligen, så det får bli ikväll/inatt.
Rengöra ugnen och insidan av köksskåpen, samt göra färdigt garderobsorganisationen i sovrummet och MoaBoas terrarium.
Golven kan jag nog ta imorgon eller innan jobbet på Torsdag.
Ändå inte farligt jämfört med hur det brukar vara.
Ambitiöst med ugnen och insidan skåpen! Så skönt att det känns bättre än tidigare, heja dig!!

Dagens kvart blev att preppa för roboten, låta den jobba när jag var på jobbet, och sen återställa några saker som jag flyttat undan. Har också småplockat lite här och lite där med saker som hamnat på fel plats. Tog inte riktigt 15 minuter men jag är nöjd ändå 😊

Dagens kvart igår blev att vika och hänga tvätt, dammsuga golven och trappen och gå några vändor till boden och fylla stapeln med ved som blivit tom inne :).

Igår komp.
Idag det som inte gjordes igår. Plus dammsugit vissa rum som kök, hall, trappa och vardagsrum.

Imorgon vill jag storrengöra badrummet! En favoritsyssla. Ju skitigare desto mer tillfredsställande.
Tänk er ett riktigt ingrott handfat!
Drömmen 😍
Tyvärr blir det aldrig så hemma hos mig utan som mest normalskitigt.
Jag hör att du tänker om badrum ungefär som jag om att rensa avlopp... :D Tyvärr har mitt avloppsrens gått från tillfredsställande till frustrerande sedan backventilen sattes in under handfatet. Det går ALDRIG att få det helt tätt hur mycket jag än försöker... :cautious:

Rensade avloppen i badrummet, fyfan så äckligt. Hade gått lite för lång tid sen sist..

Är inne här och tjuvläser ibland, men detta kändes som ett tecken att hoppa med!

Vi har städning på rullande schema, så skriver inte det. Men lite blir ju utöver t ex ovanstående. Gjorde det häromdagen och ja fy usch så räligt!
Tappat massa hår vid hårtvätt nu efter förlossningen och då har ändå massor fastnat uppepå och kunnat tas bort direkt, men det var tydligen bara en del....!

Städat lilla toan. Fick ett ryck där. Hann inte med badrummet idag och nu tänker jag inte hålla på där.
Men däremot dammsugit och skurat golvet noga i hallen och ställt ut en ren matta.
Det i en sko hade mössen lagt in kattmat. Och jag som flyttat kattens mat till vardagsrummet så att de inte ska ta maten. Irriterande.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka