Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 374
  • Visningar Visningar 8 245
Plockat in ren tvätt så det fanns plats att hänga dagens maskin.
Dammsugit textilgavel och kanter av sängen och svurit lite över hundhår.
Plockat in disken från gårdagens matlagning.
Har inte koll på hur lång tid det tagit men minst en kvart tror jag 😄

Dagens kvart får bli att gå ett varv i huset med swiffergrejjen och damma lite. Ska även starta en tvätt med underkläder och tumla och vika det.

Jag läste om konceptet "mikrostädning", alltså saker som kanske bara tar ett par minuter att göra. Jag brukar mikrostäda när jag väntar på att min gröt ska bli klar.
Jag tömmer och fyller diskmaskinen, torkar av bänkskivor, osv. Man hinner mer än man tror på den lilla stunden!

Jag läste om konceptet "mikrostädning", alltså saker som kanske bara tar ett par minuter att göra. Jag brukar mikrostäda när jag väntar på att min gröt ska bli klar.
Jag tömmer och fyller diskmaskinen, torkar av bänkskivor, osv. Man hinner mer än man tror på den lilla stunden!

Så gör jag också :) Plockar lite här och där medan jag väntar på något eller tar med något från ett rum till ett annat om jag ändå ska gå osv.

Städat badrum och slängt sopor. Plockade rent köksbänken i morse men det syns inte längre...
Även om jag inte kommer till de där extra sakerna är jag glad att kvarten hjälper mig att hålla undan det värsta i veckorna ändå. Är så trött efter jobbet så allt jag gör på vardagarna är en bonus 🌟

Mitt besök har nu lämnat bostaden och det är rätt skönt på sätt och vis... men samtidigt hoppas jag kunna hålla samma standard utan dem. Det känns så omöjligt. Varför är det så svårt? Att vakna till en välstädad lägenhet är ju så befriande på något vis!

Liknande trådar

• Hur sätter man gränser mot förälder som ställer upp?
  • F
    90 dagar - Fall Edition 2023
  • En kvart om dagen
  • En om dagen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?