Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 094

Bukefalos 30 år!

Nu är den i tvätten! Gurgel, gurgel. Det är första gången jag tvättar den så jag undrar hur blöt den kommer att vara när den är färdig. 😅 Dels blev det trångt i maskinen och då spinner den inte supereffektivt, dels har den antihalk på undersidan. Den som lever får se!

Senast ändrad:
Nu är den i tvätten! Gurgel, gurgel. Det är första gången jag tvättar den så jag undrar hur blöt den kommer att vara när den är färdig. 😅 Dels blev det trångt i maskinen och då spinner den inte supereffektivt, dels har den antihalk på undersidan. Den som lever får se!
Jag vill inte skrämma dig nu, men det där kan vara katastrof för tvättmaskinen. Har sett hur antihalk-material har lösts upp i tvätten och sedan fastnat lite överallt i maskinen.

Jag vill inte skrämma dig nu, men det där kan vara katastrof för tvättmaskinen. Har sett hur antihalk-material har lösts upp i tvätten och sedan fastnat lite överallt i maskinen.
Jag är inte så orolig. Jag har sett det också men det brukar vara antihalk av en annan kvalitet och sort. :) Jag köpte den här mattan just för att den ska vara maskintvättbar, funkar det inte får jag väl stämma tillverkaren. :D

Har slängt lite sängkläder och filtar i tvätten så att de ska vara fräscha till besöket. Ska även damsuga och torrmoppa innan jag lägger tillbaka rumsmattan som nu är torr!

Nu har jag komp att ta ut igen :D Tänkte att jag skulle städa skjutdörrsgarderoben i gäst/hundrummet, det i sin tur spred sig till ett skåp modell högt och sen ut i hallen för att rensa hatt"hyllan" ,
Dock har jag ännu inte burit ut skit som jag tänker kasta,tar det i morgon så kan det gå direkt till bilen för transport till tippen med en del kartonger som står i garaget.

Jag har gjort rätt mycket idag. Definitivt mer än en kvart, men ändå inte jättelång tid. Bäddat rent i sängen och städat runt sängen. Städa runt sängen är besvärligare än det låter med ett sovrum som bara är 2 meter brett och en säng som är 1,80... 🤪 Mycket krypande och strechande för att få ner dammsugare/swiffern ända ner till golvet och ut i hörnen! Så det blir inte av lite ofta som det behövs! Sedan har jag tömt och fyllt diskmaskin. Lagt undan en tvätt och nu håller tvättmaskinen på med en ny omgång. Glömde: Har burit in ett par kassar ved också...

Dagens kvart användes till att få bort sådana där små gummipluppar på insidan av köksskåpen, som blivit gamla och kladdiga. Hann 4 skåp med två pluppar per skåp på drygt en kvart... Har många skåp och lådor kvar, så kommer alltid ha något att göra på kvarten 😄

Jag har gjort rätt mycket idag. Definitivt mer än en kvart, men ändå inte jättelång tid. Bäddat rent i sängen och städat runt sängen. Städa runt sängen är besvärligare än det låter med ett sovrum som bara är 2 meter brett och en säng som är 1,80... 🤪 Mycket krypande och strechande för att få ner dammsugare/swiffern ända ner till golvet och ut i hörnen! Så det blir inte av lite ofta som det behövs! Sedan har jag tömt och fyllt diskmaskin. Lagt undan en tvätt och nu håller tvättmaskinen på med en ny omgång. Glömde: Har burit in ett par kassar ved också...
Hur fick ni in sängen 😅?

• Haha
Reactions: Sel
Min kvart är inte klar än. Började men ångrade mig. Måste dammsuga bakom en dörr och det låter så avvaktar lite. Funderar på att sätta upp någon hylla för det är omöjligt få upp krokar där. Väggen är stenhård.
Det är ändå ett ganska bra förvaringsutrymme men verkligen inte optimerat nu. Så det funderar jag på.
Optimera utrymmet. En hög och smal hylla hade varit bra men har ingen sådan tillgodo

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka