Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 091

Bukefalos 30 år!

Min kvart o lite till gick åt till att ringa bilens försäkringsbolag och kontakta grannen för att få reda på var närmaste o bästa bilglasfirman finns.
Och i morgon går den åt till att köra 2 mil för att visa upp bilen så dom kan beställa hem en ny framruta.

Dagens kvart igår: hängde en tvätt. Tog in ved med sambon; han hämtade in och jag staplade under tiden jag lagade middag. Kvällsfodrade hästarna.

Dagens kvart: hängt en maskin tvätt, dammsugit och ska ta med sopor när jag strax åker till stallet

Skurat alla golv på nedervåningen och golvet i gästhuset.
Planterat 3 vitlökar, sopat 2 utetrappor från div bös o grus, rivet upp lite ogräs i stenläggningen, våttorkat alla plana ytor.
Det får räcka för nu vill hundarna gå till skogen

Äntligen en dag med plats för en kvart.
Gjorde min sista utläggs-/reseräkning till jobbet. Tog bra mycket mer än en kvart eftersom vi har ett riktigt d-a skitsystem. Men nu är det gjort 😊

Mina kvartar har flyttat ut nu när solen skiner,rykt ogräs, fixat en rabatt ,fikat i solen,pratat skit med en granne, sågat grenar o halvvuxna träd, pratat lite mera skit, suttit en stund till i solen o sen dog batteriet i sågen så då blev det till att gå in o laga mat, och sätta på en maskin tvätt.
Ska spendera resten av kvällen i soffan med ryggont. Ny dag i morgon

Glömde skriva, plockat in o ut disk i maskinen, diskat det som inte går i den, tvättat 2 maskiner o hängt ut dom (hoppas det inte börjar regna)
Burit kaffekoppen inifrån o ut 2 gånger för att fika i solen :p

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka