Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 093

Bukefalos 30 år!

Dagens: städat i badrumsskåpet, gästrummet, plockat i hallen. Tagit undan vintergrejer såsom varmaste jackor och broddar.
Ska slänga några elgrejer som nån grej till en parabol. Finns väl ingen som har parabol numer. Och en gammal boxer.
Sen det vanliga som att hålla efter i köket och kattlådan. Hon har två men använder bara den i lilla katthuset som införskaffades för nån månad sedan.

Har den här tråden dött?
Dagens kvart blev bara tvätt. Tre maskiner.
Igår däremot toaletter och nu har jag redan glömt men allmänt städ och plock.
Däremot ingen dammsugning. Det får bli imorgon. Sopade däremot igår. Och använder en skrapa till hallmattan som täcker större delen av golvet där.

IMG_2772.webp

Långkvart igen! Men alla fönster är putsade på in- och utsidan på nedervåningen.

Möjligen lite överdrivet noga men känns skillnad i luften! Liksom renare.
Dammsugit och våttorkat golvet i sovrummet.
Krupit runt på golvet med lilla munstycket och haft tandpetare i springorna för att peta upp skräp där.
Nej så noga är jag inte varje gång men det är ganska tillfredsställande att göra så ibland. Speciellt envisa springor. De är BÄSTA BÄSTA!

Möjligen lite överdrivet noga men känns skillnad i luften! Liksom renare.
Dammsugit och våttorkat golvet i sovrummet.
Krupit runt på golvet med lilla munstycket och haft tandpetare i springorna för att peta upp skräp där.
Nej så noga är jag inte varje gång men det är ganska tillfredsställande att göra så ibland. Speciellt envisa springor. De är BÄSTA BÄSTA!
Du har inte kommit på än att det blir enklare om man fyller igen dom?

Blev påsklov från den här tråden och buke överlag 😅

Hoppar in igen med att skriva att idag tänkte jag köra en tvätt och hänga den. Även ta ett plockvarv på undervåningen och tjata lite på mina påsklovsfirande huliganer att dom får plocka bort det dom dragit fram.

Jag är hemma igen efter tre veckor på annan ort. Tvättat, hängt tvätt x flera, skulle behöva se till att det kommer in i skåpen igen. En annan dag 😄
Packat upp och plockat undan en del reserelaterat, men har också lyckats stöka till det på bord och bänkar direkt. Undrar hur jag lyckas??

Ska försöka ta mig tillbaka till att göra lite varje dag igen och allt är bättre än inget!

Dagens kvart:
Onsdag: städat badrummet, tvättat

Torsdag: vikt tvätt,

Fredag: dammsugit

Lördag: våttorka golven då vi äntligen har ny mopp (vileda turbo smart), slå in presenter, pantat massa flaskor och burkar, kvällsfodrat hästarna

Söndag: vattna blommor och växter, bädda rent, helstäda kattlåda, byta handdukar och badlakan

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka