Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 091

Bukefalos 30 år!

Det har blivit väldigt dåligt med kvartar de senaste veckorna. Trots att jag är pensionär numera, och har oändligt med tid. Men idag städade jag bort påsken 🐣
Och igår fixade jag ned mitt nya mobilabonnemang.

Dammsugit. Varit i närbutiken och småhandlat och hämtat ut paket till grannarna. Fick ikväll gå ut med en påse sopor till tunnorna nere vid vägen då honkatten spydde upp bla delar av en mus och det lukta inte hallon..

Städat köket,tagit in tvätt o släppt den i en fåtölj i vardagsrummet :o
Gick ut o grävde upp ett gäng hallonbuskar o plantor o flyttade dom till nytt land o rensat en del av grusgången från maskrosor innan dom hinner föröka sig.

Idag har det blivit fler kvartar 💪
Tvättat, så var tvungen att plocka undan den tidigare tvätten för att få plats att hänga nytt. Dammsugit. Svurit över roboten som faktiskt är ganska värdelös. Delat och planterat om en växt till två krukor. Städat bort jord efter det...

Jag har kommit ifrån dagens kvart pga. min psykiska ohälsa. Men kanske det räknas ändå att jag startade en diskmaskin samt satte upp en ny förvarigpåse i ett skåp? Jag har också satt upp en ny prydnad i bokhyllan. Det är inte att städa, jag vet. Men det är ändå något annat än att sitta apatisk och det är ju en positiv sak. :)

Jag har kommit ifrån dagens kvart pga. min psykiska ohälsa. Men kanske det räknas ändå att jag startade en diskmaskin samt satte upp en ny förvarigpåse i ett skåp? Jag har också satt upp en ny prydnad i bokhyllan. Det är inte att städa, jag vet. Men det är ändå något annat än att sitta apatisk och det är ju en positiv sak. :)
Heja dig👏
Jag har tolkat dagens kvart väldigt fritt, tex att göra grötblandning eller deklarera. Ingetdera kan ju räknas som städning. Jag tänker att allt som hör till hushållet och är tråkigt kan räknas. Ingen har klagat hittills.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka