Men… han heter väl Milou på franska också? Är Milou en tik?Åtminstone Milou är en felöversättning från franskan. Nalle Puh skriver jag om ovan. Sorry…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men… han heter väl Milou på franska också? Är Milou en tik?Åtminstone Milou är en felöversättning från franskan. Nalle Puh skriver jag om ovan. Sorry…
Men… han heter väl Milou på franska också? Är Milou en tik?
Aldrig hört om 14 månader.
Jag har de senaste åren besiktat i juni. Med övertygelsen att det är i god tid. Vilket det alltså inte alls varit.
Min besiktningstid är inte alls 14 månader efter senaste. Det är ett år efter senaste.
Tur jag kollade.
Är det verkligen så?Ja, hon heter Milou som är ett feminint namn. Men har det franska pronomen för hon.
Är det verkligen så?
Här verkar han ju rätt tydligt ha manliga pronomen, t ex:
https://www.equilibre-et-instinct.com/blogs/nos-conseils-veterinaires/chiens-celebres-milou
Har du fått en föreslagen tid? Annars ska det vara 14 månader sen du besiktade sist.Aldrig hört om 14 månader.
Jag har de senaste åren besiktat i juni. Med övertygelsen att det är i god tid. Vilket det alltså inte alls varit.
Min besiktningstid är inte alls 14 månader efter senaste. Det är ett år efter senaste.
Tur jag kollade.
Jag kan franska, och det står ”Milou är som Tintins lillebror”. Låter inte riktigt som en tik. Och det är manliga pronomen genomgående. Är det möjligt att din franska kompis inte är så haj på Tintin?Jag kan inte franska, men litar på min fransktalande kompis.
Jag var tvungen att googla då jag också fått lära mig att den är en tik. Milou har snarlik historia som Pu, döpt efter skaparens flickvän men är tydligen en hanhund trots allt.Jag kan franska, och det står ”Milou är som Tintins lillebror”. Låter inte riktigt som en tik. Och det är manliga pronomen genomgående. Är det möjligt att din franska kompis inte är så haj på Tintin?
Alla pronomen jag kan hitta, oavsett språk, är maskulina.Jag kan inte franska, men litar på min fransktalande kompis.
WTFDu vet att hajar simmar upp flodmynningarna med, fast de kanske skräms bort av krokodilerna ..?
Jag trodde först det var en krokodil med en gigantisk ink på nästippen.På grund av en annan tråd fick jag för mig att googla på skillnaden mellan alligatorer och krokodiler. Efter en stunds läsande trillar jag in på gavialer, och URSÄKTA MIG MEN HELL TO THE NO?!?!?!
Thanks for the nightmare fuel, och så vidare. Jag tror att jag hade levt ett lyckligare liv om jag aldrig hade vetat om dess existens...
När var senaste gången ni utbrast WTF, och varför?
I Turkiet eller om det är Grekland(?) finns ju en ost som (obs! Äckelvarning)Ibland lyssnar jag på en podcast som heter The Weirdest Thing I Learned This Week, och i avsnittet jag lyssnade på häromdagen pratade ena deltagaren om bog butter.
Typ träsksmör.
Dvs smör som lagrats i ett träsk i flera (många) år och som sedan äts.
WTF?!?!
Världens dyraste kaffe skapas på liknande sätt, de får transporteras genom palmmårdars magar (dock är det ju bara osmälta kaffebönor som tas tillvara på, inget annat).I Turkiet eller om det är Grekland(?) finns ju en ost som (obs! Äckelvarning)
de låter maskar leva i och sen äter folk osten som alltså gått igenom maskarnas magar = maskbajs
Tor den är olaglig men en del gör den för hemmabruk.
Pecorinoosten tillverkas i Italien, möjligt traditionen finns även i andra länder men den är mest känd.I Turkiet eller om det är Grekland(?) finns ju en ost som (obs! Äckelvarning)
de låter maskar leva i och sen äter folk osten som alltså gått igenom maskarnas magar = maskbajs
Tor den är olaglig men en del gör den för hemmabruk.
Är väl för att dagens vetenskap inte är tillräckligt utvecklad som det inte finns nån definition på själen.Att det inte finns någon vetenskaplig definition på själ.
Alltså finns den inte, eller?
Nu var det väl inte en helt allvarlig fundering. Mest på skämt, inspirerad av radion i morse.Är väl för att dagens vetenskap inte är tillräckligt utvecklad som det inte finns nån definition på själen.
Jag tror ju att det är själen som är människan.