Dagens WTF-moment

Aldrig hört om 14 månader. :confused:

Jag har de senaste åren besiktat i juni. Med övertygelsen att det är i god tid. Vilket det alltså inte alls varit. ;)
Min besiktningstid är inte alls 14 månader efter senaste. Det är ett år efter senaste.

Tur jag kollade.

Men det är ju skitmärkligt, reglerna säger 14 månader från senaste besiktning om det är en normal personbil som inte är så ny att den har glesare intervall. :confused:

2018 kom tydligen den senaste intervalländringen. Jag hade tjänstebil på den tiden så jag har inte riktigt koll på om det funnits något annat emellan men tittar jag på historiken på den jag har nu så ser den ut att ha blivit besiktigad ungefär samma tid på året innan dess. Håller man fast vid den gamla slutsiffran så kommer man ju i de flesta fall lyckas hamna inom rätt intervall ändå kanske?
 
Angående besiktning @tanten så är det alltså 14 månader från förra kontrollbesiktningen. Har man fått nedslag och fått besikta om, så gäller det fortfarande från den ordinarie besiktningen. Jag besiktar alltid mina fordon så sent som möjligt, så i år besiktade jag bilen sista januari, besiktade om i slutet på februari och har min nästa besiktning i mars 2024.
 
Jag kan franska, och det står ”Milou är som Tintins lillebror”. Låter inte riktigt som en tik. Och det är manliga pronomen genomgående. Är det möjligt att din franska kompis inte är så haj på Tintin?
Jag var tvungen att googla då jag också fått lära mig att den är en tik. Milou har snarlik historia som Pu, döpt efter skaparens flickvän men är tydligen en hanhund trots allt.
 
På grund av en annan tråd fick jag för mig att googla på skillnaden mellan alligatorer och krokodiler. Efter en stunds läsande trillar jag in på gavialer, och URSÄKTA MIG MEN HELL TO THE NO?!?!?!

500px-Indian_Gharial_at_the_San_Diego_Zoo_%282006-01-03%29_%28headshot%29.jpg



Thanks for the nightmare fuel, och så vidare. :cool: Jag tror att jag hade levt ett lyckligare liv om jag aldrig hade vetat om dess existens...

När var senaste gången ni utbrast WTF, och varför?
Jag trodde först det var en krokodil med en gigantisk ink på nästippen.
 
Ibland lyssnar jag på en podcast som heter The Weirdest Thing I Learned This Week, och i avsnittet jag lyssnade på häromdagen pratade ena deltagaren om bog butter.

Typ träsksmör.

Dvs smör som lagrats i ett träsk i flera (många) år och som sedan äts.

WTF?!?!
 
Ibland lyssnar jag på en podcast som heter The Weirdest Thing I Learned This Week, och i avsnittet jag lyssnade på häromdagen pratade ena deltagaren om bog butter.

Typ träsksmör.

Dvs smör som lagrats i ett träsk i flera (många) år och som sedan äts.

WTF?!?!
I Turkiet eller om det är Grekland(?) finns ju en ost som (obs! Äckelvarning)
de låter maskar leva i och sen äter folk osten som alltså gått igenom maskarnas magar = maskbajs

Tor den är olaglig men en del gör den för hemmabruk.
 
I Turkiet eller om det är Grekland(?) finns ju en ost som (obs! Äckelvarning)
de låter maskar leva i och sen äter folk osten som alltså gått igenom maskarnas magar = maskbajs

Tor den är olaglig men en del gör den för hemmabruk.
Världens dyraste kaffe skapas på liknande sätt, de får transporteras genom palmmårdars magar (dock är det ju bara osmälta kaffebönor som tas tillvara på, inget annat).
 
I Turkiet eller om det är Grekland(?) finns ju en ost som (obs! Äckelvarning)
de låter maskar leva i och sen äter folk osten som alltså gått igenom maskarnas magar = maskbajs

Tor den är olaglig men en del gör den för hemmabruk.
Pecorinoosten tillverkas i Italien, möjligt traditionen finns även i andra länder men den är mest känd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 204
V
Hästmänniskan Hey! Sorry for the english post but I just started learning the language.. Saying hi and ordering fries pretty much wraps up my current...
Svar
7
· Visningar
1 427
Senast: SQT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp