Bukefalos 28 år!

Dagis frågor till hästföretagare

C

chrysler

Ni som är föräldrar & jobbar inom eget företag med häst av olika slag, vilka tider har ni dagis till era barn?
Hur fungerar det för er som jobbar kvällstid förutom dagtid?dras det av så det bara räknas som ni jobbar halvtid på dagen & får dagisplats därefter?
Eller räknas det som ni enbart jobbar kvällar & barnet inte får gå på dagis?
Har förstått att mkt varierar från kommun till kommun men vill höra hur ni löst barnpassningen när ni jobbat.

(förlåt den enorma särskrivningen på rubriken, råkade trycka & nu går det inte att ändra)
 
Sv: Dagis frågor till hästföretagare

Heltid verkar bara utgå från att folk arbetar vanlig dagtid, så vi som arbetar kvällar och löser den passningen på annat sätt får betala iaf.
Men vi har inte haft några problem med att lämna barnen vilka tider som helst. Vi jobbar skift och har gård så det har ju alltid blivit schema från vecka till vecka.
Men jag vet en som i en annan kommun blev ifrågasatt varför hon inte kunde ha barnen hemma när hon jobbade hemma. Då skulle jag frågat dem (kommunen) om en man har en verkstad hemma som egen företagare, skall han också ha barnen samtidigt då?
Det gäller nog att vara tydlig och säga att detta är ett jobb, ingen fritidssysselsättning! Om nu nån krånglar från kommunen
 
Sv: Dagis frågor till hästföretagare

Vad gäller dagis på natten här har kommunen sagt att de inte har behov av nattdagis eftersom att de har dagmammor... Jag har själv sovit över hos min dagmamma eftersom att pappa vissa veckor jobbade nätter... Det var inga konstigheter med det...
 
Sv: Dagis frågor till hästföretagare

Där mina barn gick så fungerade det kanon. MEN jag fick göra klart för dom att gården var ett jobb. Hade någon behövft ha nattmamma så hade dom fixat med det med. Detta är ett litet dagis.
 
Sv: Dagis frågor till hästföretagare

Det har nog inte med om det är ett litet dagis eller inte utan snarare vad kommunen säger i frågan... Om nattpersonal eller inte... Här har kommunen sagt nej till nattdagis för att det finns möjlighet till dagmamma...
 
Sv: Dagis frågor till hästföretagare

kl

Verkar som om många hästföretagare inte tas på allvar, menar nu detta med att ni faktiskt måste förklara att ni jobbar på dagarna, det verkar vara en tråkig inställning av allmänheten.
Nattis förstår jag att alla kommuner inte har, det är väl mest nattarbetare som har behov av det kan jag tänka mej.

Var lite nyfiken då jag oxå läste att en företagare inte fick ha barnen på dagis då kommunen tyckte att denna ändå var hemma:smirk:
Tror det var på buke jag läste detta men kommer inte ihåg mkt mer.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
31 655
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588
Gravid - 1år Jag väntar vårt andra barn. Jag kommer försöka mig på lite distansstudier under föräldraledigheten (huvudskälet är att få ha dottern...
2
Svar
22
· Visningar
14 188
Senast: giowanna
·
  • Låst
Övr. Barn Eftersom vi fick köa 13 mån för dagisplats för Vidar (och man inte får ställa sig i kön förrän barnet är 8 mån) så anmälde vi lillebror...
2
Svar
30
· Visningar
4 444
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp